Bevar skogen i Kjønstadmarka

Skjermbilde_2024-04-10_kl._22_.22_.24_.png(Husk å godkjenne signaturen din i e-posten du mottar etter signering)

Ta vare på skogen i Kjønstadmarka. Dette er et verdifullt friområde for mange, og ytterligere ødeleggelser av skogen vil være et stort tap som turområde og medføre et uerstattelig tap av verdifull natur.

I denne skogen er barnehagene på tur, den brukes på fritid av ung og gammel, her er det stisykling, fotovandring på jakt etter sjeldne fugler og blomster, og man får følelsen av å være langt unna byggefelt og asfalt. Her er det skapt mange gode minner, og det er et sted vi håper generasjonene videre også kan få like stor glede av.

Skogen er unik i og med at den vokser på kalkholdig grunn. Dette gir andre arter enn man finner andre steder, og i dette tilfellet gir det også et større artsmangfold.

Store deler av skogen er allerede fjernet, nå må resten få stå i fred.

Vi trenger skogen i Kjønstadmarka.

Kristin Lerstad. Ingrid E. Hildrum.    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Kristin Lerstad. Ingrid E. Hildrum. fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.