Hudlegekontoret i Moss - drift etter 1 oktober 2014

Hudlegekontoret i Moss har eksistert siden 1983. Hele tiden er det Helge Bengtsson som har drevet det. I løpet av årene mellom 1983 og i dag har dette kontoret vært en solid  bauta innen helsevesenet i Moss. Mange, mange Mossinger har fått god hjelp, det har også  mange fra fjerne og nære områder rundt Moss. Ikke minst er det i dag omlag 15 personer som har det som sin daglige arbeidsplass.

1 oktober i år fyller Helge Bengtsson 70 år. På samme tid går også hans driftsavtale med helse Sør Øst ut. Pr dags dato står ingen klar til å overta Hudlegekontoret, men målet er å få på plass en etterfølger. Helge Bengtsson ønsker å få drive videre på dispensasjon etter at han har fylt 70 år til en ny kan overta og han velfortjent kan få trekke seg tilbake.
Helse Sør Øst står hardnakket på sin sak - driftsavtalen går ut 1 oktober, og de akter ikke å gi noe dispensasjon.
I de siste ukene har dette opprørt mange pasienter, et stort antall mennesker både i og rundt Moss og naturligvis de ansatte. Det har vært flere omtaler av saken i avisen og det har vært flere leserinnlegg. En stenging av kontoret selv på kort sikt, vil gi store konsekvenser for mange.
Helge Bengtsson har drevet i overkant av 30 år, og nøyaktig like lenge har helse Sør Øst vært helt klar over når han fyller 70 år, og det må sies å være god tid til å planlegge en etterfølger av driftsavtalen.
Alle som underskriver på denne listen, har samme ønske. La Helge Bengtsson få dispensasjon og drive til en etterfølger kan overta. Få litt sunn fornuft inn i byråkratiet i denne saken. Listen med underskrifter vil på et tidspunkt bli oversendt til Helse Sør Øst.