Nei til KRLE!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Re: Innmeldt i statskirken?
#451: Nysgjerrigper - Innmeldt i statskirken?
hmm... det viser seg jo at det nesten er umulig å melde seg ut av kirken. Har opplevd selv at jeg var medlem av statskirken. foreldrene mine var ikke medlemmer. jeg ble ikke døpt og har aldri vært medlem. Alikevel var jeg medlem ifølge de. skamme seg
Religion burde være foreldrenes ansvar i den private tiden.
Re: Re: Innmeldt i statskirken?
#453: pirat - Re: Innmeldt i statskirken?
Jeg er medlem i DNK, men det gir meg ikke rett til og bestemme hva mitt barn skal tro på. Det har heller ikke det offenlige.
Mitt barn skal da få lære om alle relgions (ikke forskynnende) og filosofiske rettninger så han kan velge selv.
Jeg har faktisk den tilliten til mitt eget barn.
Norge er et kristent land
Kristendomm og all annen religion, en/fler gudelig skal ligge under religion i RLE. Selv om Kr.dom har vært en del av vår historie, så trenger den ikke særbehandling! Og dårlige/gode sider ved en religion bør det legges til rette for, ikke bare en side. Burde egentli legges under historie hele greiea.
Re: Norge er et kristent land
#462: - Norge er et kristent land
Kristne er i mindretall selv blant såkalte «etnisk norske». Norge er i hovedsak sekulært, med ca 70% ateister og agnostikere. De aller fleste nordmenn går bare i kirken i forbindelse med dåp, bryllup eller begravelse.
Re: Norge er et kristent land
#462: - Norge er et kristent land
Jeg er fult norsk, men har ikke lyst til å lære mer om Kristendommen enn Islam.
Så yeeeeh
| This discussion has been closed. |
Innmeldt i statskirken?
http://no.wikipedia.org/wiki/Den_norske_kirke
Og om noen da med tanke på deres sterke holdninger om saken tenker så å melde seg ut av kirken?