Ja til en ny Vaulen skole som ivaretar barnas behov!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Valgløfte fra H, FrP, V, KRF og PP - to skoler på Vaulen/Mariero!

2023-09-06 19:19:15

Hei,

Tusen takk til alle som har signert på oppropet vårt!

Brevet med opprop ble sendt til KDD den 2. august. Saksbehandlingen pågår fremdeles. Både Barne og Familiedepartementet og Kunnskapsdepartementet har også avgitt uttalelser til KDD, som vi har bedt om innsyn i. Begge departement støtter statsforvalteren/anbefaler at faglige råd følges. Slik vi forstår dette, støtter altså begge disse departementene i hovedsak samme syn som oppropet vårt.

Vi har også jobbet opp mot politikerne, da særlig Høyre. I dag ble det offentliggjort at Høyre og de andre mindretallspartiene går til valg på å bygge to skoler - en mindre skole på eksisterende tomt, og en skole nummer 2 på Mariero.

Vi fikk i dag følgende epost av Høyres ordførerkandidat Sissel Knutsen Hegdal: Høyre og de andre mindretallspartiene (FRP, V, KRF og PP) har i dag offentliggjort at vi vil prioritere ny Mariero skole i neste periode. Vi ser de momentene dere har anført og er enige om at vi her må være i forkant av utbyggingen som kommer i området. Jeg tar gjerne en snarlig befaring med dere i forhold til de tomtealternativene dere har sett som aktuelle. Med vennlig hilsen Sissel Knutsen Hegdal

Venstre skriver følgende i Aftenbladet: – At vi trenger to skoler på Vaulen og ikke én, har vi i Venstre jobbet for utrolig lenge. Det går ikke an å bygge en så stor skole som er nødvendig på en så liten tomt og her må vi også lytte til Statsforvalterens innsigelser, sier Mette Vabø (V).

Oppfordrer signatarene av oppropet til å stemme på ett av disse partiene!

Arbeiderpartiet ser ut til å stå fast på sitt, i følge oppslaget i Aftenbladet. Ordfører Nessa Nordtun sier at Arbeiderpartiet ikke vil prioritere ny skole på Mariero enn så lenge. De synes å være fastlåst i forståelsen av at én stor skole er nok.

Vi i arbeidsgruppen har gjort noen undersøkelser vedrørende mulige tomter, og vil snarlig gå i dialog med Hegdal hvor vi fremlegger våre forslag.

Håkon Kristoffer Lefébure og Ida Sjøthun - foreldre på Vaulen skole

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.