#REDUSERHUSLEIA på SiO sine studentboliger!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Følg overleveringen av signaturene til SiO digitalt fredag 12.mars kl. 12.00!

2021-03-10 09:38:53

Det er snart ett år siden Norge stengte ned for første gang. Helt siden starten av pandemien har studenter blitt behandla dårlig. Når vi har mistet deltidsjobber og inntekt har blitt gitt mer lån, ikke hjelp. SiO har ikke vært noe bedre enn regjeringen og øker stadig husleia i studentboligene. De bidrar til å forverre et allerede umenneskelig boligmarked.

Derfor krever vi redusert husleie, mer innsyn i økonomien og mindre markedsstyring av SiO. Vi har samlet inn over 3500 underskrifter på oppropet og på fredag overleverer vi alle underskriftene til den midlertidige SiO-lederen, som møter oss på vegne av SiOs hovedstyre. Vi forventer at SiO tar kravene våre på alvor. Vi vil ha et mer rettferdig SiO som setter studentenes velferd foran markedsandeler og konkurransefortrinn.

Vi sender overleveringen live på facebook, link blir lagt ut i eventet!

sio.jpg

Merita Fjetland og Nina Arnesen

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.