På tide med fartsdempende tiltak i Lerstadbakken!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Kommunen utsetter tiltak

2021-04-26 10:34:11

Hei alle sammen! En liten oppdatering :)

I februar ble det skrevet i mail mellom meg og saksbehandler i kommunen, at de kunne innføre et strakstiltak med skilting her på strekningen mellom Meny og Uno X, og at de skulle få de andre utbedringene av veien inn i neste budsjett.

Det har gått et par mnd nå, og jeg har sendt mail og etterlyst dette strakstiltaket. Saken har blitt flyttet til ny saksbehandler, og nå blir det sagt at før det blir gjort noe, skal foretas en trafikktelling.. Det høres ut som om saken blir utsatt og utsatt, og at dette vil ta enda lengre tid..

Dersom noe skal bli gjort, så må vi nok samle inn enda flere underskrifter (men kvalitet fremfor kvantitet, kommentarer er viktig her).

Om du vil noe skal bli gjort, om du har observert farlige trafikksituasjoner, send en mail til kommunen og si ifra! Det er vi som bor og lever her som vet best, og kommunen skal sørge for at våres trygghet og trivsel blir ivaretatt :)

Over 200 underskrifter!

2021-02-25 09:31:07

Wow! Over 200 underskrifter nå!👏

Det er for det meste fra de som bor her, og selvfølgelig er dette de viktigste underskriftene! Men del gjerne med familie og venner som bor andre steder, og som kanskje kjører her for å besøke dere, eller bruker veien til og fra.

Hver eneste underskrift, og kommentar som sier noe om situasjonen teller !

Tusen takk til alle som har signert til nå😊

Intervju med Sunnmørsposten

2021-02-22 10:43:26

Er det noen naboer i Lerstadbakken som har mulighet til å stille til intervju med smp idag etter kl 16? Send meg en melding på 97511989! Takk😊

Nye underskrifter!

2021-02-18 10:48:12

Tusen takk for hver eneste underskrift som kommer inn! Det er så hyggelig å se at det fremdeles er noen som signerer og kommer med gode kommentarer som forklarer situasjonen, og gir innsikt i trafikkbildet her på vegen. Fortsett å dele og samle inn underskrifter, for det skal visst mye til for at kommunen gjør forbedringer her.. men det er ikke så mye som skal til, for eksempel ville et par fartsskilt, noen fartsdumper gjort stor forskjell, og så klart fikse et par overgangsfelt og bedre gatelys! :)

Iselin Akslen

Kommunen har ansvar for vegen

2021-02-16 19:58:01

Hei! Jeg ringte å meldte ifra om en stygg forbikjøring til politiet idag. Han som jeg snakket med sa at vi bør ta kontakt med kommunen, sende mail/ringe for å fortelle om situasjonen angående trafikken her.

Jeg ringte kommunen for å fortelle om situasjoenen her, etter at jeg var vitne til en nestenulykke på overgangsfeltet i juni 2020, og fikk bare beskjed om å sendte en mail til postmottak@alesund.kommune.no. Det gjorde jeg, og denne mailen har jeg fremdeles ikke fått svar på... Vi har også hatt en artikkel på smp.no, som heller ikke ga noen respons.

Om mange nok henvender seg til kommunen om at vi ønsker å forbedre vegen med fartsdempende tiltak, bedre gatelys, bedre overgangsfelt, osv, så vil presset på at de må gjøre noe bli så stort at de kanskje faktisk gjør det! Det er kommunen som har ansvar for at vegen er trygg.

Iselin Akslen

Melde inn til politiet om farlige situasjoner

2021-01-03 11:22:54

Hei! Jeg har snakket med en kjørelærer, som sier at dersom vi melder inn til politiet om de farlige situasjonene som oppstår i trafikk her, dvs at trafikanter ikke overholder høyreregelen, farlige forbikjøringer, høy fart og de som ikke stopper på fotgjengerfeltene, så vil dette dette være en virkningsfull måte å få satt i gang tiltak her på veien.

Oppfordrer alle dere som har signert om å melde inn, og å dele oppropet videre så vi får flere signaturer😊

Vennlig hilsen Iselin Akslen

Iselin Akslen

40 signeringer på 1 time!

2020-06-08 09:18:23

Wow! For et engasjement! Dette er noe som virkelig mange har tenkt på og noe vi trenger for at vi skal føle oss tryggere på veien i Lerstadbakken. Trivselen til oss som bor her kommer til å bli så mye bedre når trafikken er roligere!

Tusen takk til alle som signerer og deler videre!

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.