Stopp avskiltingen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Oppropet lukkes, men kampen fortsetter

2018-02-14 12:02:20

Tirsdag 13. februar ble oppropet og underskriftene overlevert stortingspolitikerne i forbindelse med behandling av saken. Tross den massive motstanden der mer enn 37.500 av dere har skrevet under oppropet, vedtok Stortinget likevel at avskiltingen av om lag 30.000 lærere skal bestå.

Vi vant ikke saken i denne runden, men husk at det faktisk er et flertall på Stortinget som støtter oss. Kampen er ikke over og vi kommer ikke til å gi oss. Underskriftskampanjen var en viktig markering på veien mot målet.

Se innslag på NRK Dagsrevyen fra overleveringen her

Underskriftskampanjen er et samarbeid mellom Utdanningsforbundet, Skolelederforbundet, Musikernes fellesorganisasjon og Skolenes landsforbund.

Utdanningsforbundet, Skolelederforbundet, Musikernes fellesorganisasjon, Skolenes landsforbund

Kjenner du noen som bør skrive under?

2018-02-08 07:36:44

Takk for at du støtter oppropet «Stopp avskiltingen». Over 34 000 har til nå skrevet under, men vi trenger så mange underskrifter som mulig for å vise Regjeringen lærernes motstand mot kompetansekravenes tilbakevirkende kraft.

Tirsdag 13. februar skal oppropet og underskriftene overleveres stortingspolitikerne i forbindelse med behandling av saken. Dersom dere som til nå har skrevet under kan finne 1 eller 2 personer til som sympatiserer med saken og få dem til å skrive under, blir vi enda flere stemmer bak oppropet. Send gjerne denne lenken direkte til dem du mener bør skrive under www.opprop.net/stoppavskilting

Hilsen organisasjonene som står bak oppropet.

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.