NEI til flere godstog på Østfoldbanen Oslo-Ski, JA til "Bryndiagonalen/godsforbindelse til Alnabru"

Quoted post


Gjest

#2

2014-05-16 06:52

Vi må heller ikke glemme fordelene med Bryndiagonalen hva gjelder persontog/flytog fra Follo/Østfold mot Romerike/Gardermoen og Hamar. I dag må man bytte på Oslo S, og flybuss sørfra sitter fast i køen på E6/Europaveien som ikke har kollektivfelt.

Replies


Gjest

#6 Re:

2014-05-25 17:47:58

#2: -

Ja, vi er veldig enige i  denne muligheten for persontrafikk i retning Groruddalen/Lillestrøm/Gardermoen/Hamar.

 


Gjest

#16 Re:

2014-06-18 19:10:10

#2: -

Hei!

Jeg er så enig i det dere skriver her og det er mange fine poeng. Jeg leste i Oppgårdavisen for 2 uker siden (tror jeg) at Jernbaneverket sa at "vi må bare venne oss til mere støy fra godstogene" for de kommer IKKE til å endre det de har planlagt nå. Dette pga at Bryndiagonalen blir for dyr og at Follobanen blir forsinket ved endringer. Det betyr i følge dem at Bryndiagonalen ikke kommer i betraktning i det hele tatt og at vi vil få alle disse godstogene på toglinjen Oslo-Ski hvor alle bor. Jeg syens at det er så utrolig arrogant av Jernbaneverket og bare ture igjennom dette og skylde på at det "blir alt for dyrt" med Bryndiagonalen. Ja, det blir veldig dyrt også med alle de stakkarne som bor ved toglinjen og får ødelagt helsen sin pga dette. Helt sykt og uhørt dette her! De må jo bare våkne og gjøre noe før det er for sent!