Ja til høne

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Ja til høne-oppropet.


Gjest

#1

2015-02-10 16:59

Hønesuppe har vært et savn i mange år, for ikke å snakke om hønsefrikasè. La oss få høna tilbake som råvare i dagligvaren<3

Gjest

#2

2015-02-16 05:19

Ser aldri høne i butikken lenger... Særlig trist syns jeg det er at økologiske egg er utbredt, og at dermed mange økologiske høner kastes! Økologisk kjøtt trenger vi iallfall mer av i butikkene!

Gjest

#3

2016-02-25 18:52

Så lenge at høna ikke er lekk, så ja til høne.


Gjest

#4

2016-10-18 15:47

1) Fordi det er viktig å benytte de ressurser som kan brukes til mat nettopp til mat, og ikke noe annet! Det er hårreisende, uetisk og respektløst både ovenfor dyrene - som har gitt sine liv - og ovenfor menneskene. Det å brenne, kaste eller på annet vis vise forakt for både liv og mat har jeg absolutt ingen toleranse for.
2) Fordi høne er god og smakfull mat som det kan tilberedes en rekke, både tradisjonsrike og andre, matretter av. * Dessuten er det næringsrikt.
3) Personlig hadde jeg, gjennom hele mitt liv, hatt hønseretter som en fast del av min meny og kosthold - inntil høna forsvant fra dagligvareforretningene (noe som vel skjedde omtrent i samsvar med når Gilde og Prior slo seg sammen til Nortura. (Hvilket nepper var tilfeldig.. :-( . ) Mener jeg å huske.
4) Jeg hater spesielt to ting: a) Dårlig og respektløs behandling av dyr, levende som døde. b) Sløsing og skjødesløs behandling av ressurser.