REDD FIDO

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra REDD FIDO-oppropet.


Gjest

#151

2014-01-09 20:39

De rasene som er nå plutselig er blitt forbudt............. hvorfor ikke enkelt og greit steriliser dem............ de er friske, og de skulle få lov til å leve alle sammen!!!!Bare stopp avling av rasen men man kan ikke uten videre ta livet av hundene for noen er synst de ser skumle ut og de ingenting har gjort. La Fido få leve og politiet burde få regningen for dette tullet . Ikke eieren....... dette er uvitenhet fra politiets side ! Men det er min personlige mening da..........

Gjest

#152

2014-01-09 20:42

Javel, så utseende spiller en faktor om et kjæledyr skal få leve eller ikke?
Døm ikke boka ut fra forsiden.

Gjest

#153

2014-01-09 20:56

Politiet burde skamme seg i denne saken. Makan til utrolig dårlig behandling av mennesker og dyr skal man leite lenge etter

Gjest

#154 redd fido

2014-01-09 20:57

Makan til dårlig behandling av menneske og hund skal ma lete lenge etter. Dere i politiet bure skamme dere

Gjest

#155

2014-01-09 21:02

Dersom mennesker blir overfalt, er det ikke tillatt å ta igjen. Vi må bare bli ranet, voldtatt, banket opp, og deretter ordne opp med politi etc. Vi kan ikke slå ned mannen som bryter seg inn i huset på natta, kvinna som prøver å nappe veska di, eller de som prøver å voldta deg. Da er det DU som får skylda. Men politiet, nei de bruker den der jævla makta si til å bare drepe denne bikkja. De føler seg truet og dreper bikkja. Hva med folka som slo ned innbruddstyven? De følte seg også trua!

Gjest

#156

2014-01-09 21:38

Det e på tide å slutte å ta hundene og begynne med å få kontroll over kjøp/salg og avl av hund. De fleste "farlige" raser eg har truffet har vert stabile gode trygge hunder, men nesten hver eneste liten hund eg treffer på har vert aggresiv og enten bitt eller glefset.

Det e eier og miljø som avgjør om hunden blir farlig eller ikkje.
Så gjør Norge bedre og la åss være stolt over et land uten hund diskriminering

Gjest

#157

2014-01-09 22:11

Hjelp uskyldige hunder vekk fra feige politimen

Gjest

#158

2014-01-09 22:52

Må bli slutt på synsing uten mening. For det gir ikke mening og avlive en hund fordi man syns den ser farlig ut.
Anita Isabelle
Gjest

#159 "Heia" Norge

2014-01-10 04:45

Man kan ikke avlive mennesker for at de ser "farlige" ut eller ser ut som en annen "rase".. Hvorfor skal man kunne gjøre det med ett dyr? En hund? Og en hund som faktisk betyr så mye for en person som har hatt nok av utfordringer?? Hunden burde få medalje og ros i mengder syns jeg.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2014-01-10 04:51



Gjest

#161

2014-01-10 05:23

Denne stakkars hunden skal ikke avlives pga. utseende og mangel på mikrochip!!

Gjest

#162

2014-01-10 08:03

Mange i politiet ser farlige ut...

Gjest

#163

2014-01-10 08:58

#30: -  

 Elisabeth Hem..Er så enig m.deg...Hvem hadde ikke fått panikkangst v/ røkutvikling/brann...Hunden må jo ha vært i sjokk...Politiet / brannv. er på tynn "is"  Avlives Fido kan vi trygt si ,at politiet er en dyrefindtlig etat.... Dette minner om maktarroganse;mot et forsvarsløst dyr,der livet hans henger i en tynn "sytråd"p.g.a noen totalt uvitende synsere,som har null empati for hund el. eier... Har jb. m.dyr i mange år...Og det finns ikke noe flottere vesener,så dette overgrepet mot en hund,p.g.a han ser farlig ut,faller på sin egen urimelighet...Nå må noen m.makt gripe inn,dette er jo en skam for Norge som påberoper seg å redde utdøende dyrearter i Afrika..Dyr som virkelig kan være farlig,å drepe mennsk... La Fido få en sjangse.ingen bør dømmes hverk/ mensk.el.dyr,p.g.a synsing/ antagelser,el sitt utseende...Dette er tragisk!!!Friv,Dyrebesk.Anne Løvstakken


Gjest

#164 Re:

2014-01-10 09:20

#24: -  

 


Gjest

#165

2014-01-10 09:39

Anne Løvstakken...Glem matilsynet...De er bare et navn/ begrep...De bør holde seg til å kontrollere kjøttdeigen o.l Blir de varslet i en sak om vannsjøttsel av dyr/dyremisshandling,taes dette så lite seriøst,at de kommer på banen når dyret er "død" og begravet... Vi har mange glimrende dyreverns.orgsj.som er engasj.i saken om Fido...Saken har vakt oppsikt ,i våre naboland,... På tide vi får et dyrepoliti,men selsagt da med helt andre kvaliteter,enn det vanlige ordenspolitiet...:-(

Gjest

#166

2014-01-10 11:26

Gi stakkars Fido tilbake til hundeeieren Ruben. Hunden er menneskes bbestevenn.Det er ingen farlige raser. Dette er rasediskriminering. Nå må de bli slutt på dette. Gi de stakkars firbente rett på å leve

Gjest

#167

2014-01-10 11:34

Nå MÅ vi slutte å gi hundene skylda for både et utseende som menneskene faktisk har avlet frem på dem, og for adferden vi også er skyldige i. Ta heller et kraftig tak i forhold til feks tvungen hundekurs til nye eiere, slik som førerkort. At sterke hunder med aggressiv adferd finnes, er vår skyld. Så da får vi også ta ansvaret for at denne typen hunder havner i et godt og ansvarsfullt hjem. Der er nemlig disse hundene noe av det mest elskverdige vesen man kan møte. Så med enkle grep kan vi la være å bli som Hitler. Å utrydde noen pga utseende er FEIL.

Gjest

#168

2014-01-10 11:45

La Fido leve! Han er av lovlig rase og har ikke gjort noe galt!

Gjest

#169

2014-01-10 11:47

slipp fido fri!!!

Gjest

#170

2014-01-10 11:51

Redd Fido!

Gjest

#171

2014-01-10 11:59

Helt urimelig å avlive et dyr fordi det ser farlig ut..
Hva med å skaffe nødetaten litt kunnskap om disse situasjonene. ?

Ok..så fido virket farlig når brannmennene skulle rykke inn i leiligheten?.
Det brenner! Bikja er tydelig livredd og vil komme seg ut.
Skal vi også da kunne avlive memnesker fordi de ser farlige ut, eller ikke redde et menneske ut av en brennende bygning fordi han/hun virker truende?.

Gjest

#172

2014-01-10 12:14

heilt utruli korr upålitelig de dærre "politiet" bi i mine øya når de vil ta livet til en hund pga. utseende! heilt sjukt! rasisme spør du meg! eg bi førbanna og lei meg på Fido og eiern hannes sine vægne. FY! tel norsk politi! det e en skam at dokk får låv til å hold på på det hær vise!

Gjest

#173 Re:

2014-01-10 12:22

#8: -

Jeg er imot unødig avlivning like mye som alle andre. Poenget er at den ser farlig ut, og eier har ikke gjort det loven sier at må gjøres. Det kan derfor ikke avklares om den er farlig eller ikke, og hunden må lide grunnet eiers uansvarlighet.


Gjest

#174

2014-01-10 12:35

Let Fido live!

Gjest

#175

2014-01-10 12:43

Håper det hjelper og at hunden får leve til den blir gammel.