Opprop mot vitaminforbud

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Opprop mot vitaminforbud-oppropet.


Gjest

#1

2015-10-14 09:07

Jeg ønsker et samfunn uten fromynderi

Gjest

#2

2015-10-14 09:57

Vitaminforbudet er helt urimelig. Det finnes ingen vitenskapelig bakgrunn for å forby vitaminer i virksomme doser. I praksis er det tillatt med vitamintilskudd i så små doser at de ikke har noen signifikant virkning. Hvorfor? Jeg vil ha vitaminene mine!

Gjest

#3

2015-10-14 10:37

Vil ikke ha slike grove maktovergrep av myndighetene

Gjest

#4

2015-10-14 13:38

fordi dette er forkastelig ,når mange trenger disse vitaminene for å leve ett normalt liv.i norge koster vitaminer mange ganger prisen og alt er ikke å få tak i.
komuniststyrt .

Gjest

#5

2015-10-14 15:44

Fordi det er så deprimerende å vite at jeg nå ikke skal få tak i de tilskuddene jeg som ikke kan spise ordinær mat trenger. Jeg kan bla.a ikke spise hverken frukt eller bær,

Gjest

#6

2015-10-14 16:35

Fordi jeg er så deprimert over at jeg ikke kan få tak i de næringsstoffene jeg trenger for å komme meg helt opp på beina. Jeg ble mat-intolerant etter kraftige infeksjoner. Magen min tar ikke opp nok næring til at jeg kan leve uten nærings-tilskudd.

Gjest

#7

2015-10-15 08:41

Jeg vil ha vanlig regler som Europa og USA har . Folk må få velge selv .

Gjest

#8

2015-10-17 21:39

Jeg har signert oppropet, fordi jeg mener dette er overformynderi av den norske stat. Jeg bor heldigvis i Tyskland og har tilgang til gode produkter her.

Gjest

#9

2015-10-20 19:44

Fordi legemiddelprodusenter er mafia, og de dreper oss sakte med den syntetiske giften sin.
Naturen er fri for alle, likeså alle planter og urter som vokser vilt. Ærlig talt!

Gjest

#10

2015-10-20 21:54

Jeg mener det er opp til meg hva jeg vil ha av vitaminer og hvor mye. Det er min kropp Det politikkeren som tro at de har retten til å bestemme over min kropp har tråkket langt over grensen. De eier ikke meg å må derfor etter norsk lov trekke tilbake denne nye loven

Gjest

#11

2015-10-20 23:17

Det er galskap at det er lov å kjøpe sprit og tobakk uten begrensninger selv om vi alle vet at dette er skadelig.
Det er galskap at det finnes begrensninger på viktige næringsstoff som kroppen vår trenger mer og mer av på grunn av mangelfull næring i maten vi har tilgang til.....og mange får dårligere og dårligere matvaner som kommer i stor grad av villedende reklame. Byråkratiet er skapt for å være folkets hjelpende hånd....ikke herske og bestemme over folket !!!

Gjest

#12

2015-10-21 04:46

Fordi jeg tror mange behøver større doser av f.eks. Vitamin D her i nord.

Gjest

#13

2015-10-21 08:39

Vi kan selv gjøre våre bevisste valg, til beste for vår egen helse!
Stopp legemiddelindustriens/myndighetenes maktmisbruk!!

Gjest

#14

2015-10-21 08:57

Fordi jeg syntes folk må ha egen valgmulighet og ikke bli styrt av andre..

Gjest

#15

2015-10-21 09:24

Frihet til å bestemme over egen helse.

Gjest

#16

2015-10-21 09:57

Fordi jeg er helt enig i at vi skal ha rett til å bestemme over egen helse!

Gjest

#17

2015-10-21 19:53

Eg signerte fordi det rett og slett blir for dumt at myndigheitene skal bestemme kva og kor mykje vitamintilskot eg skal få bruke. Samstundes så det skal bli lov å reklamere for medikament som kan ta liv. Kva slags land er dette i ferd med å bli?!

Gjest

#18

2015-10-21 19:59

Signert, fordi det er det dummaste, dårligste begrunna forbudet noensinne, kjøpt og betalt, og det regelrett ødelegger menneskers liv, vår rett til å ta vare på eiga helse, i tillegg til å bryta EØS-regler.

Gjest

#19

2015-10-22 00:20

Vitaminer og mineraler er mat, ikke legemidler. Forbudet er i strid med EØS. Det er et maktmisbruk, og politikerne er i sin uvitenhet med på at en håndfull utlendinger som eier de norske apotekene, skal bli enda rikere. Heldigvis fikk jeg hamstra høydose D vitamin på Island. Hadde jeg kommet tilbake til kommuniststaten Norge et par dager senere... Hadde straffen blitt 10 dager i fengsel!!!

Gjest

#20

2015-10-23 11:01

jeg vil ha rett til selv å velge hvor og fra hvem jeg vil kjøpe mitt kosttilskudd. Noe annet er helt uakseptabelt.

Gjest

#21

2015-10-23 13:07

Av hensyn til liv og helse er jeg nødt til å få adgang til naturopatiske midler.

Gjest

#22

2015-10-23 14:03

Et tulleforbud som krenker individets frihet til å bestemme over egen helse og egen kropp. Vitaminer og mineraler er mat. Det er nå forbudt å importere mange remedier som i utgangspunktet er lovlig i Norge.
Hvorfor forby vitaminer men ikke salt? Salt er livsviktig i små doser, men dødelig i store doser.
Logikken bak det nye forbudet ville være å forby oss å kjøpe salt over en viss mengde fordi det er farlig å ta alt på en gang.

Gjest

#23

2015-10-24 10:33

Synes politikerne driver overformynderi på hele Norges befolkning , som om vi var en flokk med sauer som ikke vet vårt eget beste. ..
.

Gjest

#24

2015-10-24 17:37

Jeg signerer dette oppropet fordi jeg har genetiske problemer som gjør at jeg har dårlig fungerende enzymer for mange essensielle næringsstoffer og livet mitt er avhengig av tilskudd. Jeg opplever det som en innskrenking av frihet til å handle selv, spesielt når helsesystemet i Norge ikke har ekspertise på vitaminene eller bruken av vitaminer som legemidler i tilstrekkelig grad til å kunne være sakkyndige. For ikke å snakke om genetikk! Nutrigenomikk praktiseres nesten ikke i Norge... enda det er høyst vitenskapelig basert. Jeg forstår bekymringen for at folk kan ta for mye av visse næringsstoffer og påføre seg selv sykdom; den er reell. Men leger har ikke kunnskap nok om metabolisme og så skal de forby folk å eksperimentere? Mange av pasientene som tar kosttilskudd ble sviktet av helsevesenet. Ikke hjelpe - men forby! Det finner jeg provoserende... ja, helt uakseptabelt. Uansett er dødsfall eller alvorlig sykdom pga selvbehandling med kosttilskudd ytterst sjelden (i motsetning til farmasøytiske midler). Jeg vil se meg nødt til å flytte fra Norge hvis det skal være så strenge regler omkring import av kosttilskudd.

P.S. det tragiske er at den avanserte kunnskapen om vitaminene kunne reddet mange fra et elendig liv med kroniske plager.


Gjest

#25

2015-10-24 22:22

Vitaminforbudet tjener ikke en fornuftig hensikt. Humbug er vi alle mot. Men dette forbudet rammer helt feil.