Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Norsk Dampselskap krever å bli tatt på alvor!-oppropet.


Gjest

#26

2015-02-21 12:04

DAMP REDDER LIV!

Gjest

#27

2015-02-21 16:06

Største helserevulosjon som vil redusere røykerelaterte skader og dødsfall! Må absolutt bli legalt å selja e-juice med nikotin i Noreg, noko anna vil virke latterleg!

Gjest

#28

2015-02-21 16:10

Lenge leve dampen. Den har gjort helsa mi så mye bedre.
Old Lady

#29

2015-02-21 16:21

Etter 38 med røyk ble jeg damper og røykfri etter 1 dag..Mitt personlige mirakel..
La andre få denne muligheten..


Gjest

#30

2015-02-21 16:47

Brug nu jeres fornuft. Antallet af rygere er støt faldende - og hvis ikke dampen bliver tilladt og lovlig snart, så vil antallet af rygere begynde at stige igen.
Der er udført nok undersøgelser, der enstemmigt konkluderer at damp er væsentligt mindre skadeligt end rygning af tobak - så det eneste rigtige at gøre, er at få damp tilladt som alternativ nydelsesmiddel til tobak - hurtigst muligt!
Tænk på barna - råber alle - og det er præcis hvad de rygere der har skiftet røgen ud med damp gør - de tænker på deres børn, så de kan få lov at bevare samværet med deres forældre længst muligt, uden at skulle opholde sig i røgtåger og lugt/stank af tobaksrøg.

Gjest

#31

2015-02-21 17:21

fantastisk. Hadde aldri klart meg uten røyk hadde det ikke vært for dampen, en helt ny verden åpnet seg for meg. Jeg er så fornøyd

Gjest

#32

2015-02-21 18:27

En av argumentene for ikke å tillate e-sigaretter er at det ikke finnes empirisk forskning med blindstudier for dette produktet. Skulle man følge dette må man jo også forby bruk av fallskjerm når man hopper ut fra et fly også. Det er nemlig ikke gjort noe forskning på å kaste noen ut av et fly uten fallskjerm for å sjekke om fallskjerm har noe for seg. litt av det samme gjelder for e-sigaretter. Nå må våre lovgivere få opp øynene.

Christopher Bansemer
Gjest

#33 Vaping

2015-02-21 18:54

Regjeringen må få opp øynene angående "e-sigaretter" hvor mange vil ikke få bedre helse? Hvor mange vil slippe å få dårligere helse pga sigaretter? Hvor mye vil ikke sykefravær gå ned pga at folk slutter med sigaretter? Hvor mange vil ikke få ett bedre liv fordi di begynte med damp? Jeg har i hvertfall fått tilbake helsa mi, å jeg sluttet på dag 1 med hjelp ifra damping! Vape safe and stay strong!!


Gjest

#34

2015-02-21 19:13

Håper jeg slipper å gå tilbake til mitt eneste alternativ til damp igjen.
Det heter røyk.. Den tanken er angstfremkallende, og røyken er som kjent kreftfremkallende! I tillegg til de daglige bivirkningene..
De kjente jeg på kroppen, frem til dampen kom og tok over og gjorde helsa mi mye bedre!
Trodde ALDRI jeg skulle klare å stumpe røyken, men det gjorde jeg for over ett år siden! HURRA!!

Gjest

#35

2015-02-21 21:51

Bør absolutt bli lovlig med nikotin veske. Har nå vært røykfri i 11 mnd, takket være dampen. Første gang på flere år jeg har gått gjennom hele vinteren uten å få lungebetennelse

Gjest

#36

2015-02-21 23:51

Dampen er et fantastisk middel til å velge ifra røyken. Jeg har vært røyker siden jeg var 9 (nå ca 26) havde flere kamper med at kvitte røyken m/u hjelpemidler, men først i januar 2014 fant jeg dampen og siden har jeg ikke kjøpt meg røyk. Lever en helt vanlig hverdag uten røyken, uten abstinenser og uten hoste. Fysisk klare jeg meg bedre og ikke minst er huden min blitt bedre. Og takket være NDS har jeg fået en masse nyttig information om vedligeholdelse, lover m.m og en masse godtfolk som altid er klar med et smil om man lurer på noet.

Gjest

#37

2015-02-22 10:45

Snart 1 år røykfri takket være dampen, andre helsefordeler også. Kan nevnes 3 operasjoner der tilhelingen gikk raskere enn da jeg røyket. Hurra for dampen. La dette bli lovelig!

Hadde røyket i 22 år. Ikke noe annet har hjulpet meg som dampen med røykeslutt. Røyket 40 i døgnet. Er gla for å ha klart å slutte :)


Gjest

#38 Re:

2015-02-22 10:49

#32: -  

 godt beskrevet!  :)

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2015-02-22 13:21



Gjest

#40

2015-02-22 15:57

Ønsker jer held og lykke i *Kampen For dampen* :-)

Gjest

#41

2015-02-22 17:04

Damp redder liv, veldig enkelt. Er du imot er du FOR å ta liv.

Gjest

#42 Re:

2015-02-22 17:12

#32: -  

 Veldig bra argument :D

GAD

#43

2015-02-22 18:02

Kan takke dampen for at jeg klarte å slutte etter å ha vært røyker i 28 år.


Gjest

#44

2015-02-22 20:58

Min sønn og svigerdatter har sluttet å røyke på grunn av dampen.

Gjest

#45

2015-02-22 21:13

En bra måte å bli kvitt sigaretter og bedre helsen. Funker for meg!

Gjest

#46

2015-02-22 23:57

Gikk fra å røyke ca 20 om dagen til 0 på grunn av damp. Har vært røykfri i 10 dager, men kjenner allerede meg bedre i kropp og sinn; mindre kviser og mindre irritasjon og stress.
Gunn

#47

2015-02-23 05:21

Røyket i 33 år. Rullings og 4 pakker i uken i gjennomsnitt. Fikk problemer med pusten (astma), kronisk sterk og sjenerende hoste (kronisk bronkitt) , evigvarende forkjølelser, og lungebetennelse i ny og ne om vinteren. Måtte ta inhalasjonsmedisin for å greie røyke og måtte sove i en halveis sittende stilling.

 

Brukte champix x3 for å prøve slutte til tross for at medikamentet nesten tok livet av meg.(Hvorfor er et medikament som dreper mange og ødelegger mange lovlig?) I desperasjon prøvde jeg alt. zyban, nikotinerstatninger som plaster,tyggis,inhalator og tabletter. Snus ble forsøkt for å begrense. Nytteløst.Røykeboka til Carr er utslitt.

 

De fleste av mine venner røyket. En venn med KOLS var helt ødelagt. Svimte av når han røyket. Storsnuser i tillegg. Døden nær og lungebetennelser stadig vekk. Greide likevel ikke slutte. 

 

Så fikk jeg høre om E-sigarett med nikotin. Det ble vendepunktet. Men både min venn,ei venninne og jeg måtte opp i 36mg/ml for å klare slutte. 20mg/ml er for lite for rullingsrøykere. Tobakken har MASSE nikotin pluss andre avhengighetsskapende stoffer, samt pH som gjør oppsuging og kick sterkt.

 

Damp har en sakte oppsuging og lavt avhengighetspotensiale. Kun tidligere røykere som kan betegnes avhengig. I dag er jeg nede i 6mg/ml. Kroppen har vendt seg selv av med nikotin. Etter 14 mnd uten røyk. Astmamedisin er historie.Ikke vært forkjølet siden jeg startet med damp. Min venn med KOLS har forbedret lungekapasitet med 15-20% og svimer ikke lenger av. Ikke hatt lungebetennelse på over ett år.

 

Vi har begge sterkt bedret livskvalitet og er friskere. Nesten alle mine venner har byttet til damp. Folk uten planer om å slutte en gang.

 

Damp redder liv og må ALDRI settes i bås med tobakk. Reklame må tillates så alle får muligheten. Damp må bli tilgjengelig i den styrken som er effektiv. Opp til 36mg. Selvblandere må få fortsette med det så baser inntil 100 mg/ml må kunne kjøpes. Damp må kunne brukes inne, da det er helt klart at skadelige stoffer er fraværende i fht krav til innemiljø og lovverk. Spor er IKKE nok til å forby dette.

 

Å kunne dampe inne er viktig motivasjonsfaktor for å bytte ut tobakken. Baser politikken på fornuft og ikke på fordommer og press fra sterke kapitalkrefter i legemiddelindustrien.

 

Om min venn begynner røyke igjen pga forbud, lav styrke eller mangel på gode smaker som følge av for strenge reguleringer, så holder jeg lovgiverende ansvarlig for prematur død! 


Gjest

#48

2015-02-23 09:30

Nu må politikeran ta te vettet!

Gjest

#49

2015-02-23 17:11

Det aller beste alternativet til røykeslutt

Gjest

#50

2015-02-23 22:33

Håpar du kan sette deg inn i hva vi driver med, og hjelper oss med å dra dette igjennom.