NEI til bovaer i norsk landbruk!

Kommentarer

#34605

Det sier seg selv. Jeg vil ikke at jeg eller kuene skal få gift i seg. Dette er nok et hensynsløst forslag av paranoide klimaaktivister som tror at "the ends justifies the means".

Christian Lunde (Tromso, 2025-06-25)

#34612

Dyreplageri i stor skala

Grace Hammer (Hønefoss, 2025-06-25)

#34614

Jeg signerer fordi jeg er sterk motstander av å forgifte dyrene med noe de ikke trenger. Og tukle med deres fordøyelsessystem, er bare tull.

Anne Mette Mikkelsen (2025-06-25)

#34616

Dette er overhodet ikke greit! Verken for kyr eller mennesker!

Anne Haagensen (Askim, 2025-06-25)

#34617

Det er mange grunner, dette skulle vert en folkeavstemning fordi da hadde det ikke vert et tema.

Magnus Kyltveit (Svene, 2025-06-25)

#34618

Jeg vil ha sunt for til dyr, som gir sunn mat til mennesker.

Hilde Heggland (Bærum, 2025-06-25)

#34621

Jag vill ha ren mat!! Inte dessa kemikalier i precis allting!

Jenny Österlund (Ekenäs, 2025-06-25)

#34623

Naturen skal ikke tukles for mye med.

Vegar Nystuen (2025-06-25)

#34625

Dette er ikke godt for dyrene, og er direkte skadelig for mennesker - punktum.

Hilde M. Ludvigsen (Oslo, 2025-06-25)

#34635

La drøvtyggerne være i fred, dette er statsstøttet dyremishandling satt i system!😡 Denne møkka kommer til å ødelegge de stakkars dyra, sakte ødelegger den også deg og meg. Bovaer tilsettes forresten drikkevannet til forsøksdyr for å framprovosere symptomer på autisme...så kan enhver tenke seg til resten selv.😢 Nå må vi for en gangs skyld pinadø kunne stå sammen i dette landet og evne å agere mot denne forbannede galskapen!!!

Tove MacEoin (2025-06-25)

#34639

Lene sa det.

Sverre Wang (Tønsberg, 2025-06-25)

#34641

Naturen er den som redder naturen, ikke noe ekkelt stoff kagd på en lab .. Dette er feil. Og handler kun om penger. Og skader dyr og mennesker. Bare tanken på at kyrne, naturen vår, skaperverket som er mye mer intelligent enn oss grådige, hjernevaskede mennesker skal manipuleres for å tilpasses noens lønnsomhet gjør meg kvalm imog syk og nedslått. Så dumme politikere, at jeg vet ikke hva. Klin kokos er dette. Helt korka. Wake up!!@

Anette Pederseno (Skien, 2025-06-25)

#34644

Metanutslipp for 9-10 kuer et helt år tilsvarer 10 timer utslipp fra norske oljesokler. Kvalmt!

Linn Mangen Hjellnes (2025-06-25)

#34645

La kua være, det er ikke den som har skapt alle problemer. Det er den hurtigvoksende industrien, flyturer og annen trafikk som ødelegger. Nedhugging av urskog for å få på plass veier, solceller, vindmøller. Dårlig forvaltning av norsk skogbruk og helt elendige kår for norske bønder sin økonomi. Hvorfor dytte på de enda en grunn til å slutte?

Siv-Lillian Skaugen Kleppseter (2025-06-25)

#34646

Eg signerer fordi dette er endå eit eksempel på symbolpolitikk. I tillegg liker eg ikkje at det blir tilsatt syntetiske stoff i foret til dyra, eg meiner dette er meir som eit eksperiment. Dyra skal ha dette året rundt, det vil gå utover beitesesongen som frå før er for kort. I tillegg har eg forstått det slik at bøndene må betale for dette, og utsette seg sjølv for kontakt med dette stoffet som faktisk krev verneutstyr?! Vi må ta vare på kvar bonde ikkje utsette dei for endå meir tøv frå myndigheitene! Matvaretryggleiken i Norge er til å bli svært bekymra av, myndigheitene burde fokusere på det i staden, det burde ha pri 1 !!

Bjørnhild Nykrem Josefsen (Stranda, 2025-06-25)

#34647

Vi må ta vare på dyrene og landbruket i Norge. Det vil bli viktigere enn noen gang og kunne være selvstendige.

Ida Storsveen Hovd (2025-06-25)

#34648

NEI TIL BOAVER

Emilie Holterhuset (Brandbu, 2025-06-25)

#34651

Natur og dyr har det best naturlig

Gisle Børte (Bø, 2025-06-26)

#34653

Det er å tukle med en naturlig prosess.
Dyrene skal ha gress! Vi skal ikke inn i et kjemikalie landbruk, men heller tilbake til ett mer naturlig landbruk. Hvor dyrene beiter gress ute når det er forholdt for det og høy når det er vinter.

Øystein Broe Nilsen (Oslo, 2025-06-26)

#34666

Dette er eksperiment med folkets helse, uten noe anelse for hva bivirkningene er for både folk og fe.
Ikke tilsett gift i maten vår eller dyrenes kropp.

Bjarte Norheim (Skien, 2025-06-26)

#34670

Det galskap å tilsette kunstige stoffer i foret til verdens reneste og friskeste dyr, vi vet ikke hva dette stoffet gjør med kua eller oss som får det i oss via melkeprodukter. Det er helt uaktuelt å gi enda et tilsetningsstoff til mine barn. BOIKOTT Tine og andre produsenter inntil Stortinget tar til fornuft!

Ingrid Eriksrød (Skien, 2025-06-26)

#34671

Helt enig

Tony Kjær Samuelsen (SKIEN, 2025-06-26)

#34674

Jeg syns dette er total galskap. Om noen år har vi enda flere sykdommer som skyldes stoffer som er i maten som produseres!!!

Oddbjørg Hansen (Silsand, 2025-06-26)

#34675

Ikke tukle med naturen nå! Om ikke vi mennesker kan ta på maten, hvorfor skal da dyrene spise det??!

Marthe Langlo (Skien, 2025-06-26)

#34680

Kua er ikke problemet!
Oljeindustrien er!

Lene Monica Siri (Kautokeino, 2025-06-26)

#34685

Jeg signerer fordi dette er"galematias" Sist jeg sjekket levde vi i et demokrati....Ikke Noekorea. Dette stoffet har så mange bivirkninger,at det må ikke vurderes engang. Hele "klimahypen":er en Får vi mindre co2 nå,såq ser det farvell til alt plante/dyreliv. De hadde ikke gitt lån med 30-40 års nedbetaling feks i England,om det rodde havet skulle stige markant. For for å redusere promping,når feks et containerskip slipper ut mere "klimagasser på et halvt år,enn hele Norges bilpark gjorde på 1 år. Å det var på slutten av 80'tallet
?




.


.




.


0. må z

Jarle Gystøl (2025-06-26)

#34686

Jeg signerer fordi, jeg synes det er helt motbydelig at politikere skal bare gå med på å forgifte maten vår uten vår samtykke, og oresse bøndene til å gjøre dette!

Daniel Lopez (2025-06-26)

#34697

Nei til Bovaer i foret til kyr.

Eva Efterdal (Fredrikstad, 2025-06-26)

#34700

Jeg vil ha riktig mat, ikke erstatning. Bøndene vil heller ikke ha dette til dyrene sine.

Laila Synnøve Haugen (2025-06-26)

#34703

Bovaer er utvikla av DSM – eit gigantisk kjemiselskap. Dei har brukt over 10 år og millioner av euro på å utvikle stoffet. Kven tener pengar? DSM.
Kven betaler? Bonden.
Miljøgevinst? Tja. Metan blir redusert, ja – men det er kun ein liten brikke i eit globalt system. Og kven skal kontrollere og dokumentere det? Store institusjonar som også tener på å vere «løysingsleverandørar».
Er det ikkje farlig. Vel når du kan kjøpe og betale for forskning.. Dette handlar ikkje om miljø.
Det handlar om kontroll, struktur og pengar.
Dei store aktørane – statar, tech-gigantar, klimafond, børsnoterte "miljøselskap" – dei styrer agendaen. Bondens frihet, naturens syklus og den genuine kunnskapen om jorda blir ignorert.

Arnfinn Aarekol (GRIMO, 2025-06-26)

#34708

Selv om 3-NOP i seg selv ikke er farlig i vanlige mengder, er det

Manglende langsiktig dokumentasjon

Inngrep i dyrenes naturlige prosesser

Redusert tillit til produksjonen

Potensiell svekkelse av matsuverenitet og lokalmat

Torbjoern Langlid (Oslo, 2025-06-26)

#34714

Velferden til dyra å mennesker er viktigere enn penger

Berit Moe (2025-06-26)

#34732

Storting og regjering bryr seg NULL om klima!
De styrer og steller som en saueflokk uten må og kening.
Jeg har mista troen på politikere generelt for mange år siden!

Elisabeth Sato (2025-06-26)

#34741

Jeg ikke vil ha kjemikalier i melken min. Det er heller ikke i økologisk landbruk vi skal sette inn klimaavtrykk, med mindre det er mindre utslipp fra traktor maskiner o.l

Kevin Svensson (Skien, 2025-06-26)

#34742

Dette er det mest provoserende forslaget på lenge, ingen vil ha dette og ingen trenger dette. Fullstendig bortkastede penger og kommer til å ødelegge for norske bønder og Norges evne til å holde seg selvforsynt. Politikerne følger ordre fra utenlandske selskaper over Norges befolkning. Nok er nok

Mirja Wulff (Askim, 2025-06-26)

#34744

icke förgifta kor och förstora deras matsmältning. Klimatagendan är bluff

Ingela Stålberg (Lammhult, 2025-06-26)

#34750

Jeg ønsker ikke at vi skal proppe i kuene unaturlige stoffer som er kreftfremkallende og hormonforstyrrende

Anne Marit Homme (MO I RANA, 2025-06-26)

#34755

Bovaer er farlig for folk og fe.
Bovaer-effekter ukjente og langtidskonsekvenser er uvisse. Forskningen er kortvarig og smal per i dag. Global effekt er mikroskopisk. Som å skyte spurv med A-bombe.
Å vedta tvangsbruk av BOVAER er miljøkriminalitet, og stinker av korrupsjon. Det største problemet er at "Våre tjenere" er så til de grade tilbakestående at de ikke forstår at å introdusere et syntetisk stoff inn i en millioner av år gammen naturlig prosess, er å tukle med naturen.
I tillegg er "Våre tjenere" totalt dimensjonsblind og klarer ikke å forstå at dette stuntet ikke han noe som helst innvirkning på klimaet.

Olav Inge Frøynes (2025-06-26)

#34767

Ønsker at maten vi spiser skal vøre så naturlig som mulig.

Raymond Johansen (2025-06-26)

#34774

Thor Arne Svarstad

Thor Arne Svarstad (PORSGRUNN, 2025-06-26)

#34775

Jeg er ikke enig med å fore kuer kjemikalier som ikke er visst om de har noe effekt, langvarig på kuene eller oss mennesker. Profitering får selvfølgelig de som er shareholdersan på dette, gjør også prisen på mat dyrere enn den allerede er. Helt absurd

Arseny Kharitonov (2025-06-26)

#34776

Jeg signerer fordi jeg er i mot å tukle med naturen! La dyra få ut luft så ikke de får plager. Hvor dumme kan disse politikerne være? Kuene forurenser ikke mener jeg og Norge har verdens beste melk men det vil det bli slutt på hvis dette stoffet blir tilsatt i kuas fôr, jeg tror ikke på mattilsynet der de sier at dette stoffet ikke vil gå over i melk og kjøtt!! Klart det gjør! Slutt å ljug for forbrukerne, vi er ikke dummere enn som så!!

Anders Waage (Porsgrunn, 2025-06-27)

#34782

Ta vare på helsa og bonden!

Christoffer Delios-Laugen (Kristiansund, 2025-06-27)

#34783

Jeg vil ha ren melk, og ikke kjemikaler som har uante virkninger på kuer og oss

Jørn R. Andersen (Skien, 2025-06-27)

#34788

Husdyr skal ha så godt stell som mulig, men for som er naturlig for dem. Bovaer er en tilsetting i foret som ikke er naturlig. Langtidsvirkninger på husdyr er dessuten ikke kjent.

Olav Berge (Molde, 2025-06-27)

#34790

Den norske kua er ikke problemet, i beste fall en bitte liten del

Bob Gottschal (Skien, 2025-06-27)

#34796

Jeg bryr meg om det norske landbruket og kua er ikke noe problem.
Det er langt større utslippskilder i verden som er kommet etter kua.
Ikke tukle med kuene våre, vi vet ikke konsekvenser av en slik handling.

Ingrid Kaasa (Notodden, 2025-06-27)

#34798

Jeg vil ikke bli eksprimentert på.

Ingvar Jensen (Tromsø, 2025-06-27)

#34799

Fordi ingen vet konsekvensene av bovaer og ifølge rapport fra Dansk bonde har kyr både blitt syke og dødd etter at bovaer er tilsatt foret

Mai Britt Kongsvolk (Flatåsen, 2025-06-27)



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 1000 mennesker.

Lær mer ...