Tannhelse inn i egenandelsordningen

Quoted post

MK

#375 Re:

2015-05-24 14:03

#19: -  

 

#19: -

Tennene råtner ikke fordi man ikke har råd til tannlege! Tennene råtner fordi folk ikke har god nok tannhelse! Folk må slutte å skylde på pris i stedet for å innse sine elendige vaner! Ja,det er grisedyrt for voksne friske mennesker som skal kunne ta vare på sine egne tenner, når de ikke gjør det. Gratis tannhelse for de som trenger det er tilfelle i dag. 0-18 år, 75% rabatt for 19-20 åringer, gratis for psykisk utviklingshemmede, sykehjem- og hjemmesykepleiepasienter+ HELFO refusjoner ved en rekke sykdommer og tilstander. Kan ikke folk begynne å behandle tennene sine som en del av kroppen selv da?!

Replies


Gjest

#606 Re: Re:

2015-08-26 17:30:25

#375: MK - Re:  

 er faktisk ikke alle som har dårlig tannhelse selv om de har dårlige tenner.  Jeg pusser tennene 2-3 ganger for dagen, bruker tanntråd og fluorskyll. Men likevel har jeg ALLTID hatt dårlige tenner. De tennene som blir reparert blir ødelagt igjen innen kort tid. Har også levert ukeplan til tannlegen over alt jeg putter i munnen hver dag, samt spyttprøve osv uten at de kan si hvorfor mine tenner blir slik. Det er ikke noe mer jeg ønsker enn å kunne vise frem ett hvitt fornøyd smil, men slik er det dessverre ikke.  Så tenk deg litt om før du legger skylden på "oss"