Nei til nedleggelse av Vegvesenets servicekontor i Sauda!

Statens Vegvesen har, på oppdrag fra regjeringen, besluttet å legge ned servicekontoret i Sauda på grunn av for “lavt volum”. Konsekvensen vil være at vi i Sauda og omegn må reise til Haugesund, Stavanger eller Bergen for å få utført tjenester som ikke kan digitaliseres og som vi i dag får i Sauda. Samlet sett vil dette medføre  en ekstrakjøring på 3,4 ganger rundt jorden pr. år. Transportlinjen ved Sauda VGS vil få økte kostnader, og sammen med tapt arbeidsfortjeneste for alle brukerne, kan det umulig være samfunnsøkonomisk lønnsomt å sentralisere tilbudet i Sauda. De miljømessige konsekvensene vil også være betydelige.

Vi kan ikke akseptere at et lite, men for oss så verdifullt tjenestetilbud, blir lagt ned for at regjeringen skal spare noen kroner på en budsjettpost. Å ha et godt og fornuftig tjenestetilbud i distriktene er en forutsetning for at vi faktisk har et levedyktig samfunn for de mange, og ikke for de få

Ved å signere godtar jeg at Sauda SV vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: