JA! til bedre kollektivtransport i HELE Vennesla! (Særlig på Øvrebø, Lomtjønn, Heptekjerr og Smååsane)

Vennesla kan ikke kalle seg en grønn urban bygd, og deretter satse så lite på kollektivtransport. Vi trenger akkurat din underskrift for å få til en endring!

5 grunner til at vi trenger bedre kollektivtransport i Vennesla:

1. Barn helt fra 2. klasse får ikke dekket bussavgifter til skolen, fra Lomtjønn, Heptekjerr og Smååsane som har trafikkfarlige og altfor lange veier. Barna som betaler blir også stappet i en buss uten nok sitteplasser. Dette er trafikkfarlig. Videregående elever som går på skole i Kristiansand får heller ikke dekket bussavgiftene. Vi krever gratis skoleskyss!

2. Bussen går ikke i helgene og i sommerferien fra Lomtjønn, Heptekjerr og Smååsane. Bussen går også sjeldent til Øvrebø. Vi krever at det skal være mulig å bo på disse områdene uten stor avhengighet av bil.

3. Månedskort er altfor dyrt, vi krever at det skal være billigere å velge miljøvennlig, særlig for unge.

4. Å ta toget fra Vennesla er altfor dyrt, det skal ikke være billigere å ta fly fra Kjevik.

5. 1 buss kan erstatte 50 biler.

Takk på forhånd til de som gir sin underskrift! Del den gjerne videre!

Hilsen Vennesla Sosialistisk Ungdom

Sosialistisk Ungdom Vennesla    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Sosialistisk Ungdom Vennesla fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.