Vi ønsker streng merking av halalkjøtt umidelbart.

Vi er svært mange i Norge som ønsker å vite hva vi spiser og derfor har følt oss trygge om vi har handlet Norske kjøttprodukter.

Nå viser det seg at Nortura sender mye mat ut på markedet uten å opplyse forbruker at dette inneholder Halalkjøtt.

Som forbrukere forlanger vi at mattilsynet blir pålagt å sørge for at all mat som inneholder Halalkjøtt som sendes ut på markedet er tydelig merket at det er Halalkjøtt. I utlandet er mann svært flinke og nøye med dette. Det er skremmende for oss forbruker at Norsk mat som blir markedsført for å være trygg og at mann er sikker på at mann vet hva mann får viser seg ikke å stemme. Vi vil vite om vi handler Halal kjøtt eller ikke.

Ved å signere godkjenner jeg at Tom Johannesen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker. Vi vil reklamere for dette oppropet overfor personer som ser på andre opprop på nettstedet vårt, men som ikke har sett på dette oppropet enda.