Vent og tenk - vi har allerede trygge gang- og sykkelveier

Vent og tenk! Det er planlagt to felts asfaltert sykkelvei langs bilveien over Kongsgårdsjordene (dronning Blancas vei). Igangsettelse er planlagt allerede i august, men Riksantikvaren må gi dispensasjon fra fredningsbestemmelser. Vi har allerede trygge gang- og sykkelveier på begge sider av jordene, med rask adgang til museene, strendene og kafeene i hele området og ber om at Riksantikvaren tar betenkningstid og plan- og bygningsmyndighetene om å stanse igangsetting før man går til det drastiske skritt å asfaltere et kulturlandskap av nasjonal verdi for all fremtid.

Aksjonsgruppen mot asfaltering av Kongsgårdsjordene    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Aksjonsgruppen mot asfaltering av Kongsgårdsjordene kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.