Uføretrygdet å samboer/gift

Visste du at som uføretrygdet med minstetrygd, at du da lever under fattigdomsgrensen ifølge EU? Var du også klar over at det blir trukket 15% av uføretrygden hvis du er samboer/gift?

Hvor mange inntekter må en ha i dagens samfunn for å klare seg som par? TO! Om jeg vil bo med kjæresten min, vil det bli dyrere enn slik jeg bor nå. Men det blir trukket 15% for å være samboer/gift! Hvor er fornuften i dette? Man vil jo være uavhengig selv om man er to. Hvorfor må den du er sammen med hjelpe deg og din økonomi?

15% er jo ingen stor sum sier du? Men for den som har lite fra før av er det et hav! Du vet at du aldri i verden kan klare å bli økonomisk på likt plan som den du er med, å det er i seg selv slitsomt, tungt og leit å leve med. Man kan liksom aldri bidra nok. Være økonomisk støttende nok, hjelpe til nok. Faktisk er du avhengig av den andres økonomi!

Å så tar de 15% av det lille du har fra før.... Hvor er retferdigheten og fornuften i dette i dagens økonomiske samfunn?

Hvem er med å sette lys på denne problemstillingen?

Ved å signere gir jeg Christin Unwod Dorga fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.