Trafikksikkerheten i Infanterivegen

Trafikken i Infanterivegen har økt kraftig de siste årene. Veien er trang og ikke dimensjonert for så mye trafikk. En stadig økning av boliger i Tranaskogen, har økt antallet biler de siste årene. Tilførselsveien til tranaskogen er opprinnelig Otto Sverderupsvei, men det oppleves at Infanterivegen blir brukt som tilførselsvei for de aller fleste. Farten er også høy, noe som setter sikkerheten til beboerne i området i fare. Det er mange småbarnsfamilier i området. I tillegg bruker barnehagene og barneskolen veien ofte, når de går på tur. Kommunen har fått svært mange varsel fra beboere om saken, men ingenting har blitt gjort. Saken ble også tatt opp i kommunes trafikksikkerhetsutvalg i 14.10 2020. Der erkjente de problemet og skulle ordne med fartsdempende tiltak øverst i Infanterivegen. Et år etterpå, har ingenting skjedd. Nå som reguleringsplanene for tranaskogen endres, og det blir flere beboere i tranaskogen, fører det til enda mer trafikk i Infanterivegen.

Vårt ønske er at Infanterivegen stenges for gjennomkjøring. Slik situasjonen er nå, frykter vi for sikkerheten til våre barn og alle andre.

Beboer i Infanterivegen - Kristina Foosnæs Ertsås    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Beboer i Infanterivegen - Kristina Foosnæs Ertsås fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.