Tillit til Daniel Haga - konstituert adm dir Helse Midt-Norge

Det er etablert et opprop om mistillit til Haga. For å vise at dette langt fra gjelder alle i regionen - håper vi at mange signerer på dette oppropet som signaliserer at ikke alle mener Eidsvik sin prosess ifm valg av sykehustomt har vært basert på integritet og vært transparent -det siste i hvert fall ikke for alle parter.

Daniel Haga har stilt kritiske spørsmål mot utredningen ifm plassering av nytt felles sykehus i Nordmøre og Romsdal, ledet av tidligere Ålesund sykehus direktør Astrid Eidsvik. Bakgrunnen for de kritiske spørsmålene er bl.a. konsulentrapporter som viser at mandatet, i form av vektlegging, ikke var fulgt.

Oppropet tar utgangspunkt i forutsetningen om at dette innebærer at Haga, og Helse Midt-Norge, med utgangspunt i mandatet, har vektlagt at plassering skal baseres på faglige kriterier.