La SYNG få holde åpent til kl. 03 i helgene

F.o.m. 12. november er SYNG blitt pålagt å innskrenke åpningstiden sin til kl. 01 alle dager, men 18. desember skal bydelspolitikerne stemme over et forslag som vil gi SYNG lov til å holde åpent til kl. 03 på helgekvelder (dvs. fredags- og lørdagskvelder, samt kvelder før offentlige hellig- og høytidsdager). Hvis du støtter dette forslaget, håper vi at du vil være med å påvirke politkerene ved å signere dette oppropet.

Vedtaket om innskrenket åpningstid ble fattet 27. mars i år, og er ikke begrunnet med støy fra selve stedet, men fra gjester på vei til og fra. Vårt hovedpoeng er imidlertid at frem til april/mai var SYNG innesperret av gravearbeider langs Akerselva (Midgardsormen), og dermed var alle tilfartsårer sperret bortsett fra gangtrappen som leder til de aktuelle boligene. Etter at gravearbeidene ble ferdige og gangveien langs elva åpnet igjen, har vi iverksatt tiltak som har redusert trafikken i denne trappa til et absolutt minimum (i snitt ca. 5 personer i løpet av en hel kveld). Etter vår mening er innskrenkningen derfor basert på et problem som ikke lenger eksisterer, og det finnes følgelig ikke lenger noen god grunn til at SYNG skal ha andre åpningstider i helgene enn andre sammenliknbare steder i området.

For mer info om saken kan du lese her: