Straffeforfølg de som drar på hytta eller deltar i sosiale sammenkomster

gold-rise.jpg

Det er folket som taper på at noen tar seg en ekstra lang ferie i coronaperioden.

Hver og en av dere som drar på hytta eller omgås i sosiale aktiviteter, dere skal vite at dere gjør dette på bekostning av de tiltakene som er satt i verk, den norske økonomien, og de dødsfallene som vil komme. Staten har brukt enorme ressurser til å sette i verk disse tiltakene. Samfunnet har stoppet opp fullstending og det produseres ikke verdier i næringene. Folk har mistet jobbene, noen får ikke lønn, andre har mistet hele livsgrunnlaget sitt(konkurs).

Jeg har inntrykk av at mange opplever dette som en ferie, en ferie fra deres alminnelige borgerplikter, men det er det ikke! Dette er dyrt prosjekt og en pålagt borgerplikt staten har satt i gang for å motvirke denne pandemien. Akkurat nå motarbeider dere disse tiltakene, og enhver handling som påfører staten unødvendig tap bør i teorien rettsforfølges. For hvis staten taper, så taper folket og ikke minst skattebetalerne. De tiltakene som er gjort tærer allerede kraftig på velferden og økonomien, og ikke minst på liv!

Her i Norge tror vi på tillit og solidaritet. Vi stoler på at naboen gjør sitt, og da gjør vi også vårt. Og det er nettopp denne tilliten som har gjort Norge til den velferdsstaten og nasjonen den er, eller så er det kanskje bare det vi liker å tro? Det ser ut til at mange nordmenn bryter tilliten som samfunnet og staten har til dem.

Staten har stoler på at den enkelte borger tar ansvar og gjør sitt for å hindre spredningen av coronaviruset. Dette ligger i den norskefolkesjelen. Men noen borgere nekter å etterkomme anbefalinger og ser på hele seansen som en ferie. De setter liv i fare og det koster den norske økonomien fordi at noen tar seg til rette med en ekstra lang ferie.

Det må strengere tiltak til. Det er deg og meg som taper på dette.

Ved å signere gir jeg MZUH fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.