Støtt alle beboerne på Lyng Mottak's bønn om å bli i Lyngdal ut skoleåret 2018/2019

Opprop_fra_Beboerne_fra_Lyng_Mottak.jpgHeisann kjære gode lyngdalsfolk!

Som dere sikkert alle har hørt så blir Lyng Mottak lagt ned Januar 2019. Det betyr at alle de som enda venter på svar om opphold i Norge IGJEN må bli sendt bort til et annet sted i Norge for å vente på svar. Flere av dem har allerede blitt flyttet på både 5 og 6, ja opptil 9 ganger allerede. Beboerne på mottaket inviterte skolelærere, menighetsfolk, og frivillige engasjerte lyngdøler til et folkemøte på Heimtun på onsdag den 24. oktober. Der ble vi presentert for hvordan denne flyttingen av familier og barn er så ødeleggende og opprivende. Dette går spesielt utover barna. En gutt på dette møtet på 12 år fortalte at han allerede hadde byttet skole 9 ganger. Tenk det! Hva gjør ikke dette med et lite barn. Hadde det vært et norsk barn, hadde sannsynligvis barnevernet kommet på banen. En annen gutt, også 12 år fortalte med sorgmodige øyne at hvis han nå måtte bytte skole igjen ville han ikke ha noen venner. Hvorfor skulle han bli venn med noen, når han bare skulle reise igjen?? Dette, dere, synes jeg at vi som lyngdalsfolk burde si ifra til våre myndigheter, at vi ikke ønsker skal skje. Vi vil slå ring rundt dem som har bodd i Lyngdal og som nå blir beordret om å flytte fra Lyngdal. Vi vil si: Vær så snill, kjære norske myndigheter; LA DEM BLI BOENDE HER HOS OSS, i hvert fall frem til sommeren når skoleåret slutter.

Med dette oppropet ber vi alle lyngdøler over 18 år om å vise sin støtte. Du støtter oppropet med Å SIGNERE DETTE. Videre vil vi sende det til de rette myndigeten som har muligheter til å se på saken.

Tusen hjertelig takk for din omsorg

Audhild Sandnes - Lyngdal kirke

Bente Hinz - Filadelfiakirken, Lyngdal

Ko ko Gyi - Orient Meny AS

Jim Foss - pastor, Lyngdal Misjonsmenighet

Jan Ernst Gabrielsen - pastor, Salem

Ved å signere gir jeg Bente Hinz fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.