Stopp vindutbygging på Faurefjellet i Bjerkreim

Vi ønsker ikke vindindustri på Faurefjellet i Bjerkreim Industriutbygging vil være skadelig for dyreliv, planter og fugler i området. Det er flere rødlistede arter i området, blant annet hekkende Hubro. Området brukes til friluftsliv og rekreasjon for innbyggere i kommunen. Faurefjell ligger høyt over havet og turbinmaster her vil være synlige og berøre store natur- og friluftsområder langt utover hva som påvirkes av skyggekast og støy. Området ligger utenfor området kommunen i utganspunktet ønsket å stille til disposisjon for vindkraft. Området øst for E39 ønsker vi å beholde uberørt av vindindustri for kommende generasjoner.

Ved å signere godkjenner jeg at Marit Brevik kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.