Steng Løken Gård!

42799905_1915206888782426_932909391097626624_n.jpg

Jeg er sjokkert!

Hvem skulle vel tro at det i Norge finnes en gård som driver oppdrett av hunder og katter til dyreforsøk?

På gården som ligger i Østfold avles det opp og selges dyr til forsøkslabratorier rundt om i Europa som misbruker dem i eksperimenter. Gården holder til enhver tid rundt 120 hunder og 50 katter. Det tragiske er at dette har de myndighetenes velsignelse til å drive.

Flere tusen hunder og katter har blitt sendt til lidelser og død de siste tiårene kun for at Løken Gårds eiere skal tjene penger.

Løken Gård har flere ganger vært omtalt i media etter anmeldelse og lovbrudd. Etter en rettsak i 2007 ble gården tvunget til å utlevere sju hunder tilbake til sine eiere, etter at de hadde skjult at hundene skulle selges til dyreforsøk. De kjøpte altså hunder og katter fra privatpersoner som de skulle selge videre til dyreforsøk!

Gården har vært omtalt i media en rekke ganger og dyrevenner har også prøvd å få gården stengt, men etter 2007 har det vært dørgende stille.
Jeg kontaktet derfor mattilsynet som på mail bekrefter at det fortsatt foregår oppdrett av hunder og katter til dyreforsøk på gården.

Vi har ingen rett til å la hunder, katter og andre dyr lide for vår skyld! Hvis Løken Gård ikke stoppes vil enda flere tusen selges til en skjebne verre enn døden.

Dyrene kan ikke rope om hjelp - Det er vårt ansvar å hjelpe.

Skriv under på oppropet - still deg bak kravet om at Løken Gård stopper all oppdrett og salg av hunder og katter til dyreforsøk. Oppropet vil bli oversendt til Landbruks- og matdepartementet.

Del gjerne innlegget.

Trykk på denne linken til mitt Facebook-innlegg.

hjelpe!https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1922331551403293&set=a.1558640701105715&type=3

Mvh. Petter Farstad

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.