Stavanger Mayhem trenger fasiliteter eller midler til drift

Stavanger Mayhem er et Paintball lag lokalisert i Rogaland , laget ble stifet 2011 og har ca 25 medlemer . Laget konkurerer i Norsk paintball liga , stiller på NM i paintball og deltar på konkuranser i utlandet .

I år har vi stil lag i 3 divisjoner og hatt pallplaseringer for alle lagene og sammenlangt seier for Elite laget , Mayhem er med og hveder seg i norges toppen inne paintball.

Per i dag er ikke paintball oranisert under norsk idretsforbud eller godkjent som en sport i norge , dette gjør søking om støtte og midler til drift og fasiliteter meget vansklig, man er automatisk utestenkt fra og søke på midler som andre idretslag kan søke om, mann møter og veldig ofte stengte dører hos politikere eller blir vidresendt til andre instangser når man søker kommuner om støtte da ingen vet hvor de skal plasere denne aktiviteten . Paintball har og et ufortjent dårlig rykte pga enkelte som misbrukker utstyr til herverk og dette gjør det heller ikke lettere og bli tatt seriøst , vi tar selfølgelig avstand fra all bruk utenfor kontrolerte former og har sikkerhet som høyeste prioritet .

I Rogaland finnes det i dag veldig mange som bedriver med paintball , alt fra de som er noen venner som spiller i lag i skogen til banespillere som trener gjevnlig , i Oldedal finnes Norges største Skogklubb , samt det er flere små klubber rundt om , men det mangler sikklig gode innendørs annlegg for trening .

Det vi ønsker et at politikerne skal se at det finnes nok aktive spillere og engasjemang rundt denne sporten til at det er verd og støtte oss med og lage et fullgodt treningsanlegg for innendørstrening i vintersesongen. Vi ønsker og legge til rette til at flere enkelt kan starte med paintball , så flere kan spille og sporten kan vokse i regionen . dette kan kun skje om det finnes en god plass og trene og spille på , og for dette så trenger vi støtte i form av enten mindler eller hjelp til og finne en plass vi kan etablere en permanet innendørsbane .

Målet er og samle minst 500 underskrifter fra personer i rogaland som enten spiller, støtter spillere eller liker paintball.

Hilsen

Stavanger Mayhem