Slutt med Nynorsk i Troms

Nynorsk er ikke bra. Det gjør de fleste elever mindre motiverte enn de opprinelig var. Ingen trenger Nynorsk. Politikerene sier at det er fint for å lære seg nye språk. Store deler av elevene på skolene i Troms har enten Tysk, Spansk eller Fransk. Dette er allerede tungt i seg selv. De timene vi bruker på Nynorsk i skolen kunne vi brukt på å forbedre elevene i undervisningen. De som stryker i Nynorsk på Videregående skole kan få problemer med å få seg utdanning. På grunn av Nynorsk kunne Troms fått blant annet bedre lærere eller andre nyttige jobber. Det er alltid rom forforbedringer, men ikke med Nynorsk.

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.