Slett 5000kr grensen for utbetaling av kompensasjon

Kjære Erna Solberg.

Nå når kompensasjonsordningen er lansert viser det seg tydelig at det faktisk er mange som ikke får kompensasjon for faste kostnader fordi de faller under 5000kr grensen.

For små foretak er det sånn at de må holde kostnadene lave for å kunne leve av næringen sin. Her snakker vi som oftes om en person som jobber for seg selv, ikke en stor bedrift med hundrevis av ansatte og millioner i omsetning. En person som yter sine tjenester hver dag. Her kan ikke forventes millioner i omsetning og heller ikke faste kostnader som overstiger flere titusen kroner. Små AS og ENK treffes betydelig her og vi krever likestilling. En grense på utbetaling av støtte for faste kostnader på 5000kr ekskluderer flere titusen ENK og små AS. Så hvor er rettferdigheten i kompensasjonsordningen? Hvorfor er den lille mannen mindre verd en store bedrifter? Vi betaler moms og skatt på lik linje!

Vi ber om at grensen på kr 5000 kroner fjernes, sånn at flest mulig små ENK og AS klarer seg i denne tiden.

Ved å signere gir jeg Janina Pongratz fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.