Silver Fang mangaen til norge

Vi vil ha Silver fang mangaen til norge !

Vi har jo hatt Silver fang på Vhs og dvd på norsk,og det kommer jo dvder med dub osv men hvorfor ikke mangaen ? Det er Mangaen som er "Orginal"

Wikipedia:

Silver Fang (org. Ginga Nagareboshi Gin) er en japansk manga skrevet og tegnet av Yoshihiro Takahashi, mangaen er også filmatisert.

Serien handler om en Akita-valp som heter Silver, som er sønn av den store bjørnehunden Riki. Serien begynner med at Silver blir født i liten by i Japans "ødemark", byen er avhengig av skiturister, men i det siste har en del av skiløperne blitt drept av grizzlybjørnen Akakabuto. En jeger kalt Gohei har trent opp en rekke bjørnehunder. En dag 5 år før historien om Silver begynte var Gohei ute på bjørnejakt med Akita Inuen sin, Shiro (Riki's far). De møter på bjørnen Akakabuto, som har truet befolkningen i byen. Gohei blir angrepet av bjørnen og mister det ene øret. Shiro slåss for livet mot Akakabuto, men mister det, men ikke før Gohei klarer å skyte den store bjørnen i det ene øyet, slik at nervesystemet til Akakabuto ble skadet, og bjørnen ble overnaturlig stor og aggressiv. Den lille byen er avhengig av at Akakabuto dør ellers kommer turistene til å bli skremt og byen vil gå konkurs.

I begynnelsen av filmen ser vi at Gohei og Riki er på jakt. I mellomtiden blir Silver født. Daisuke (eieren av moren til Silver. En liten gutt som kommer til å bli Silvers beste venn) er en veldig utålmodig gutt, og tar med seg Silver i snøscooteren sin slik at de kan ta igjen Gohei og Riki, slik at Silver får hilst på sin far. Når Daisuke og Silver finner Riki og Gohei er Riki i en kamp for liv og død mot Akakabuto. Daisuke og Silver kan ikke gjøre noe og blir nødt til å se på. Etter en hard kamp blir Riki utslitt, og Akakabuto kaster ham ned i en ravine. Silver ser dette, og fra og med den dagen ble Akakabuto Silvers dødsfiende og Silver sverger å hevne sin far.

Gohei trener Silver til og bli en god bjørnehund, og det lykkes han i. En dag når Silver er ute i skogen alene møter han på noen villhunder. Deres mål er også å drepe Akakabuto og få fred i skogen. Silver følger etter disse hundene, og til sitt store sjokk finner han ut at lederen av flokken er ingen ringere en hans far Riki, som alle trodde var død, men Riki mistet hukomelsen da han falt ned ravinen. Silver blir med hundeflokken, deres mål er å samle in så mange hunder som mulig i kampen mot Akakabuto. De reiser rundt over hele landet og rekruter hunder, til det siste og store slaget.

I Finland har de fått oversatt mangaen til finsk,Hopeanuoli. de har allerede kommet på 14 av 18 bøker !

og i Sverige så er Silver fang "Sveriges mest solgte anime"

HVIS DE KAN, KAN VI OGSÅ :D

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

English:

We who want "Silver Fang" the manga to Norway !

We have had Silver Fang on VHS and DVD on Norwegian, and there comes more DVDs with dubs but Why no the Manga ? It is the Manga who have the right story.

Wikipedia "English ver"

Ginga: Nagareboshi Gin (Japanese銀牙〜流れ星銀〜, literally "Silver Fang: Shooting Star (or Meteor) Silver") is anadventure manga by Yoshihiro Takahashi. It was published by Shueisha in Weekly Shōnen Jump from 1983 to 1987, and collected in 18 bound volumes. It received the 1987 Shogakukan Manga Award for best shōnen series.[1]

The series tells the story of an Akita Inu pup called Gin (Japanese for "silver") who leaves his master, a young boy named Daisuke, to join a pack of wild dogs. The pack is gathering strong dogs from all over Japan to fight a derangedbear named Akakabuto and his minions. The story begins from the point of view of the humans, but swings to the dogs with episode seven of the anime. It is in that episode that the audience hears the dogs communicating with each other through speech, though it continues to be barks and whines to human ears. Takahashi was reportedly inspired by a news article about hunting dogs that had been abandoned by their masters and had begun living as wild animals.

Ginga: Nagareboshi Gin was adapted as a 21-episode anime television series by Toei Animation. In western countries the anime was released as a set of four VHS tapes, and censored for violent images. This led to the removal of several plot-critical scenes, including all footage from the episodes preceding the series finale as well as the deaths of certain characters. Due to limitations of sound-editing at the time this resulted in the background music of certain scenes to be lost.

Atypically, the anime has become extremely popular in the Nordic countries[2][3] (particularly FinlandDenmark,Norway and Sweden). The anime has been dubbed in Korean, Thai[4], Finnish, Hungarian, Danish, Norwegian, and Swedish. The Finnish dub, Hopeanuoli, was created by Golden Voice OY and became wildly popular. In 2003 the uncensored and non-dubbed version of the cartoon was released in Finland and Sweden as a 5 DVD box set. A corresponding DVD set was released in Denmark and Norway on October 3, 2006. The Finnish publisher Punainen jättiläinen is releasing the original 18-volume manga with the first volume published in May of 2010.[5] In April 2011 Punainen jättiläinen announced it will also publish the Ginga: Nagareboshi Gin data book, Ginga Seiken Densetsu Meteor Gin (Japanese銀牙聖犬伝説 Meteor Gin) in Finnish. The release date is said to be September 1, 2011.[6]

Although the manga has not yet been published in the United States, fan-translated chapters have appeared on some manga websites. Fansubbed episodes of the anime have also appeared on YouTube, where it has become a popular subject of video mash-ups.

In Finland had they got "Hopeanuoli/Silver Fang" to Finnish, 14 of 18 books!

and in Sweden are Silver Fang "Swedens moste sold anime"

IF THEY CAN, CAN WE ! :D