Overskuddet må tilbake til Sandnes-skolene!

Sandnes kommune opplever et overskudd på 144 millioner kroner. Som mor til to barn i Sandnes skolen og ansatt i barnehagesektoren, vet jeg utmerket godt hva som skjer med de svakeste barna når tilbud som tidlig innsats blir redusert. Premissene er endret, kuttene var unødvendige, og nå må politikerne våre gjøre det rette. Lærerne våre er fantastiske! De har stått i en veldig hard hverdag, og nå må vi gjøre det rette, både ovenfor dem og ovenfor våre barn.

Dette oppropet dreier seg bare om én ting:

De 40 millionene som ble fjernet fra skolenes budsjetter må tilbake!

De 40 stillingene som ble fjernet må tilbake!

Hvis du har barn i Sandnes-skolen, skriv under! La oss sende en tydelig beskjed til våre politikere; når driftsresultatet er som det er, så skal pengene tilbake der de ble tatt, ikke til fondsparing, ikke for å spare for fremtiden, ikke for flere nye, flotte bygg, eller andre luksusprosjekter. Pengene skal tilbake til skolen, der de ble tatt.

Husk å dele oppropet!

Ved å signere godkjenner jeg at Allyson Jansson kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.