Demonstrasjon mot mopedfartsgrensen

Jeg ønsker med dette å skaffe underskrifter til underskriftskampanje mot mopedfartsgrensen/sperren. Vi ønsker å få høyere sperre på mopeder slik at mopeder kan få en bedre og sikrere traffikflyt.

Det er direkte livsfarlig å kjøre på veiene i 80 sone i 45 km\t. Bilistene og yrkes sjåførene tar risikofullte forbikjøringer for å komme seg fortere fra A til B. De tar seg ikkje tid til å ligge i 45 km\t til det vil være forsvarlig å ta ei forbikjøring. Jeg snakker av erfaring og andres erfaring. Vi har også hatt demonstrasjoner der vi viser hvor dumt det er at det er lovlig å kjøre i 45 km\t i 80 sone. http://www.youtube.com/watch?v=XXKrKNFkAxM. Det endet med at politiet måtte stoppe mopedistene fordi det ble trafikk kork og hundretals biler i kø som måtte holde en fart på 35-45(fordi org. mopeder ikke klarer 45 en gang i oppoverbakkene), busser ble forsinket og arbeidere kom sent hjem til middag. Alt takket være at en moped ikke kan kjøre fortere enn 45 km\t.

Håper at du som trafikkant vil skrive under på denne kampanjen og dele den på facebook.