NRK. Nei til nedbemanning i samfunnsavdelingen og oppbemanning av sporten.

NRK skal i løpet av høsten redusere bemanningen i dokumentar- og samfunnsavdelingen med 11 årsverk. Samtidig skal sporten styrkes med ti årsverk.

Opplysningene er hentet fra artikkelen https://journalisten.no/rolf-johansen-nedbemanning-nrk/nye-kutt-i-nrk--folk-er-stressa-har-mange-sporsmal-og-er-redde-for-jobbene-sine/330524

Dette er oppsiktsvekkende dårlige prioriteringer av NRK, så her må det tenkes om igjen. Å gi oss godt samfunnsstoff og krevende, opplysende journalistikk er NRKs viktigste  samfunnsoppdrag, og på dette skal de være best. Derfor ønsker vi ikke at samfunns-og sportsavdelingen svekkes til fordel for sporten.

Ved å signere godkjenner jeg at Eva Berge kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.