Nei til skrapebillett på bussen!

Brakar pålegger alle kunder som ikke ønsker, eller kan, bruke Brakars billettapp å kjøpe en såkalt "skrapebillett". Prisen for en slik billett vil tilsvare 3 x prisen for reise i 1 sone og 2 x prisen for reise i 2 (eller flere) soner. Brakar rettferdiggjør denne vanvittige prisen med at billetten er en dagsbillett og derfor kan brukes på flere reiser. Det vil bli gjennomført kontroller i forbindelse med innføring av denne billetten for å sørge for at folk kjøper den - fremfor å snike.

Hvorfor skal Brakar tvinge kundene sine til å betale prisen for TRE reiser, hvis det bare er behov for én!

Det er en selvfølge at man skal betale for tjenester man benytter seg av, men at Brakar ikke ønsker å bruke midler for å sikre sjåførene sine på annen måte enn med sperrebånd, og dermed selv utelukker muligheten for å kunne betale hos sjåfør, kan ikke brukerne av bussen straffes økonomisk for! Hadde Brakar - som flere andre bedrifter - sikret sine sjåfører med f.eks. pleksiglass, og utstyrt hver eneste buss med bankterminal for kontaktløs betaling hadde neppe denne «skrapelodd-billetten» vært nødvendig.

Brakar må ta ansvar for sikkerheten til sjåførene sine - ikke tvinge folk til å kjøpe produkter de ikke har bruk for!

Ved å signere gir jeg Linda Nordgård fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.