Nei til utviding av oppdrettsanlegget på Hattasteinen, og Nei til at det blir brukt til forsøk og testing av stoffer som ikke er godkjent av legemidelverk.

Merknader/innspel til søknad frå Bremnes Seashore AS om løyve til å utvide arealet på lokalitet Hattasteinen i Bømlo Kommune.

Me er er imot ei utviding av oppdrettsanlegget ved Hattasteinen og at det blir brukt til forsøket/prosjektet “tidlig modning hos postsmolt frå RAS anlegg”

Me er no i det såkalla grøne skiftet og det tilseier at me må nøye sjekke all forureining og vera på vakt for ny påvirkning i negativ lei.

Hattasteinen ligg rett i innløpet til Vorlandsvågen, som er mykje nytta til rekreasjon og fiske av befolkning i heile Langevågsområdet med nyopprusta offentleg badestrand innerst i vågen.

Me som nyttar området er redde for at ei utviding vil øydeleggje vågen med forureining - me ser forandring på mengde grønnslepa som heng på kaiar og tau i tilegg er det dårligare sikt i sjøen.

Søknaden gjeld frå no 5 til 14 merdringar - det er ei utviding på nærare 300%, i tillegg viser søknadskartet at det er tenkt å leggje evt. nytt anlegg heilt i yttergrensa til akvaområdet - og arealet det vert søkt om er av ein sånn størrelse og plassering at det i realiteten forhindrar den innseglinga til Vorlandsvågen som blir brukt av båtar av ein viss størrelse, og spesielt frå nord. All fortøyning og forankring er utenfor godkjent området ,

Sydleg innløp til Vorlandsvågen kan ikkje brukas av større fartøy p.g.a djupne og svingradius. Allerede med den plasseringa som er idag ser ein at det er vanskeliggjordt innsegling f.eks med seilbåt, og småbåtar som tidligare gjekk langs “land” -må stadig lengre ut i fjorden for å kunne passere anlegget.       Planlagt fortøyningar i anleggets lengderetning strekk seg i sjøen i lange strekk, og i sørlig retning heilt til -og forbi Hågardsholmane.(ref. vedlegg til søknaden “søknadskart”). Dette gjer det problematisk med fiske som er vanleg i dette området.

Vorlandsvågen_innseiling_nord_stengt_av_utvidet_oppdrettsanleg1.PNG

arealutvidelse_av_omsøkt_anlegg2.PNG

Når det gjeld sjølve førsøksprosjektet er det etter det ein forstår ønska fordi næringa vil minska den økomomiske risikoen ifbm. tidlig kjønnsmodning av oppdrettsfisk. Me som brukarar kan ikkje finna oss i at Vorlandsvågen vert utsett for dette forsøket.   I vedlegg til søknaden er det  eit “omgjøringsvedtak” av eit tidligare avslag på søknaden….der står det blant anna under særvilkår ang offentliggjøring av forsøk og resultater: Fiskeridirektoratet erkjenner at det er faktorer ved et forsøk som ikke kan offentliggjøres avhengig av hvilke fase forsøket befinner seg i. Dette kan for eksempel være forresepter, informasjon om vaksiner som er under uttesting og ikke godkjent av legemiddelverket, detaljer om et produkt, med mer. Vi presiserer at denne listen ikke er uttømmende, men at den er ment for å gi noen eksempler på hva som kan unntas fra rapportering.

Dette er mange sitt nærmiljø og rekreasjonsområde og det kan ikkje utsetjast for usikkerhet både for folk og fisk.

Det er kjent blant dei som fiskar i Vorlandsvågen at mengde fisk f.eks torsk har minka dramatisk dei siste åra. Og der det før gjekk sjøaure opp i gytebekkar er den heilt vekke. Årsaken til det er vanskelig å fastslå, men å starte eit forsøk og utviding av anlegget i  opninga til ein lukka våg som Vorlandsvågen er etter vår meining uaktuelt.

Nye bygg i strandsona i Vorlandsvågen er pålagde renseanlegg - kva med oppdrettsanlegg som forureinar på linje med ein middels stor norsk by?? Her kjem likhetsprinsippet inn - det er vel ikkje forskjell på kong Salamon og Jørgen Hattemaker når det gjeld forureining?

Me som signerer under på dette er enig at det ikkje må godkjennast løyve for utviding og forsøk ved opptrettsanlegget ved Hattasteinen.

Frist for å gi merknad til kommunen er 20 september 2019  !!