NEI til utvidelse av abortgrensen

NEI til utvidelse av abortgrensen.

Den siste tiden har flere poltiske partier gått inn for å utvide grensen for selvbestemt abort med flere uker. Noen mener 18 uker, mens andre (Rødt og SV) kjemper for selvbestemt abort helt frem til uke 22.

Fire og en halv måneder (18 uker) inn i graviditeten er barnet 22cm langt og veier ca. 200 gram. Barnet utvikler nå sitt eget immunforsvar og nese og ører kommer på plass. Fem og en halv måneder (21-22 uker) inn i svangerskapet er barnet svært utviklet og har alle organene intakt. Barnet veier nå ca. 400 gram og er 26 cm. På dette tidspunktet har mor kjent barnet sparke i flere uker.

Nå har dette gått altfor langt, og det er på tide å stoppe dette. SIGNER dette oppropet, så sender vi det inn til vårt lands politikere og begjærer at abortgrensen ikke skal utvides.

SIGNER OG DEL VIDERE!

Ved å signere gir jeg Johannes Pran Knudsen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.