Nei til uansvarlige kutt i budsjettforslaget i Aurskog-Høland kommune!

Kjære sambygdinger i Aurskog-Høland kommune. Tiden er igjen kommet for å vise samhold.

Nå er kommunedirektørens budsjettforslag i vinden. 14. Desember skal det avgjøres. Det har skapt mye diskusjon, magavondt, frustrasjon og motstand. Forslaget fremmer å kutte ned på livskvaliteten til sårbare grupper som syke, barn og ungdom og eldre, og andre som er i behov av hjelp og støtte i en eller annen form. Det er et forslag om blant annet å øke SFO-satsen med 12%, og forhøye forseinthentings-bota. Det tar for seg å øke husleiene til de som har kommunale boliger, omsorgsboliger, sykehjemsplass o.l med inntil 32,4%. Forslaget vil kutte tilbud om frivillig rus-tester og gratis hjernehinnevaksine. Det fremmer forslag om å kutte ned UTEKONTAKTEN (med 800.000,- som tilsvarer én av to stillinger, som igjen i praksis betyr avvikling da èn utekontakt ikke kan utføre oppsøkende arbeid ALENE) de som er UTE hvor unga våre er og som står støtt for barn og unge - som er så ekstremt viktig for oppvekst, trygghet og sikkerhet.

Nå må vi skrike ut sammen, nå må vi vise politikerene at dette er viktig for oss at ikke går igjennom. Dette er ting som kan ødelegge for enkeltpersoner og grupper. Vi må sette ned beinet! HJELP OSS Å SAMLE UNDERSKRIFTER HER for å vise kommunedirektør og styre at vi er mot kuttene og står sammen som bygd, og vil verne om hverandre. ☆♡

Therese Harrine Karlsen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen