Nei til Stortingsforslaget om å sensurere internett ved å DNS blokkere nettsteder!

Sensur.jpg

24. april kunne man lese i VG at flere partier på Stortinget ønsker å sensurere internett ved å DNS blokkere spillselskaper når norske spillere ønsker å besøke deres nettsider. Partiene det dreier seg om er AP, KRF, SV og SP. Dette er et forslag som de høyst sannsynlig vil få vedtatt allerede 7. mai. I tillegg vil de også gi Lotteritilsynet tilgang til opplysninger om dine og mine transaksjoner til spillselskaper og betalingsleverandører.

Sensur av internett er noe som foregår i land vi absolutt ikke vil sammenlignes med. Dette er med på å ta fra vanlige folk retten til å bruke sin fritid og sine penger slik de selv ønsker det. Vi mener også at det er et brudd på de menneskerettigheter du har på internett. Dette har Norge skrevet under på, og du kan lese disse rettighetene her.

Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet mener tydeligvis at hvis de ikke liker det, så skal heller ikke resten av landets befolkning ha rett til å like det, så da sensurerer vi det. Dette er etter vår mening en politikk som minner mye om det gamle Sovjet. Sensurering i henhold til enkelte partiers meninger er også noe som foregår i Kina og Nord Korea.

Uansett hvilket politisk parti vi tilhører, og uansett om vi liker gambling eller ikke, så mener vi at sensurering av internett er et farlig og drastisk tiltak som lett kan eskalere til andre deler av samfunnet, og vi oppfordrer derfor alle til å skrive under på at vi ikke vil ha slik sensur i vårt samfunn. For hvem vet hva det neste kan bli?

Om du mener at internett skal holdes så fritt for sensur som mulig oppfordrer vi også deg til å skrive under på dette oppropet, så sender vi et signal til politikerne om at dette er noe vi ikke vil finne oss i. Du kan også sende en epost og si din mening til de partiene på Stortinget som står bak forslaget:

AP: post@arbeiderpartiet.no

KRF: krf@krf.no

SV: post@sv.no

SP: post@sp.no

Husk å del dette med dine venner!