Nei til nedleggelse av spesialpost 3 på Østmarka!

St. Olavs Hospital har planer om å legge ned nok en spesialisert avdeling, https://www.nrk.no/trondelag/spesialavdeling-for-unge-psykisk-syke-legges-ned-1.13317010

Samtidig bygger de et nytt flott akuttbygg, men det blir ikke flere sengeplasser og akuttpostene har allerede sprengt kapasitet. Så om de legger ned denne posten også vil det jo selvsagt bli ennå mer trykk på akuttpostene og DPSene, hvor det og et trangt om saligheta fordi St. Olav har omgjort mange av de vanlige "allmennplassene" til andre typer senger. Les mer om det her:

Samtidig må man ta med i regnestykket alle avdelingene og sykehusene St. Olav allerede HAR lagt ned.

Hvorfor stopper ikke helseministeren som lovet MER vekst i psykiatrien dette? Jeg vil kalle det et ganske klart løftebrudd. Det skrives og i dagens medisin:

Signer oppropet så kanskje divisjonssjef Liv Sjøvold og Pål Sandvik skjønner at dette går helt feil vei!