Nei til nedleggelse av Åpen Barnehage i Sagene bydel!

Bydelsadministrasjonen i Sagene vil legge ned all virksomhet i Åpen barnehage/Familiens hus i Åsengata på Torshov og Vannvokterboligen på Bjølsen. Dette inkluderer både sosialt treffsted for foreldre i permisjon, samtalegrupper for familier med spesielle utfordringer samt skreddersydde tilbud for minoritetskvinner med barn.

Bydel Sagene ligger i toppen av Oslostatistikken når det gjelder antall barnefødsler per innbygger, innflyttere, kommunale leiligheter, minoritetsfamilier og ikke minst barnevernstjenester. Vi har ikke råd til å legge ned et vellykket, kostnadseffektivt lavterskeltilbud som både fremmer sosiale nettverk og integrering blant barnefamilier samt forebygger og identifiserer problemer på et tidlig stadium. Det koster langt mer å reparere enn å forebygge!

Signer dette oppropet og si nei til nedleggelse av Åpen barnehage/Familiens hus i bydel Sagene!

Skriv gjerne støtteerklæring  eller noen linjer om hva Åpen barnehage har betydd for deg under kommentarer (fane øverst på siden).

Send det også gjerne i en mail merket ”Åpen Barnehage, Sagene” til bydelens politikere:

Helge Stoltenberg (Ap), helge.stoltenberg@hotmail.com
Marianne Engelstad (SV), marianne.engelstad@gmail.com
Ole Jørgen Nyhagen (SV), ojnyhage@online.no
Eldar Hansson (Rødt), eld-hans@online.no
Kjell Omdal Erichsen (H), kjelloe@gmail.com
Sten Ånnerud (V), sten.annerud@gmail.com
Siri Mittet (MDG), siri.mittet@gmail.com
Hans Otto Watne (FrP), hanotto@online.no

NB Husk å dele og spre videre!

Marianne Tveit/Atle Briseid    Kontakt personen bak underskriftskampanjen