Nei til fjerning av skolebibliotekarene i Bærum kommune

I neste års handlingsplan foreslår Rådmannen i Bærum Kommune å kutte i tilbudet til alle skolebibliotekene i Bærum. De forankrer dette i at elevene har fått nettbrett og at man ønsker en økt digitalisering av tjenestene.
Dette er en utvikling jeg er svært kritisk til! Jeg synes at man burde gjøre det motsatte i en verden der alt blir digitalisert. En iPad vil aldri erstatte gleden av å lese en fysisk bok. Skolebibliotekarene har en viktig jobb i å gi råd til hvert enkelt barn, se dem, inspirere dem og gi dem leselyst og glød til å utforske nye kunnskapskilder. Dette menneskelige arbeidet kan ikke digitaliseres bort.
Skriv under på oppropet - still deg bak kravet om at Bærum kommune skal beholder skolebibliotekarene!
 5882E5DF-363E-4C56-A8F4-C6583AFF4C6C.jpeg

Margrete Raugstad FAU Høvik Verk Skole    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Margrete Raugstad FAU Høvik Verk Skole fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.