Nei til bomring mellom Drammen og Nedre Eiker

Da tanken bak "Buskerudbyen" oppstod var det for å kunne gjøre kollektivtrafikken mer attraktiv for innbyggerne, bilkøene mindre og sykkelveiene bedre, samt å få til et samarbeid på tvers av kommunene. Dette skulle redusere co2 utslipp, grønne arealer skulle bygges og mer frisk luft til folket og viktigst av alt en bedre infrastruktur, noe som er veldig positivt. Når Buskerudby pakke 2 nå er spikret er bomringer løsningen for få inn de økonomiske midlene for å kunne sette dette ut i live. Dette straffer først og fremst de av oss i Nedre Eiker som jobber i Drammen, eller har fritidsaktiviteter, ærend, kjærester, venner og familie etc som bor over kommunegrensa. Pengene som tjenes inn på bomringene mellom Drammen og Nedre Eiker skal ikke gå til vei prosjekter i Nedre Eiker, men til veier i Drammen og sykkelstier.

Nå viser det seg at politikerne i Drammen får mye negative tilbakemeldinger fra innbyggerne og velgerne sine, da det var planlagt bom innenfor Drammen også. Det er viktig at politikerne får en tilbakemelding på hva vi mener om saken!

Det er på tide at befolkningen i Nedre Eiker også setter foten ned.

Bli med å gi din stemme til "Nei til bomring mellom Drammen og Nedre Eiker"!