Nei til avliving av hunden Bob. Ja til atstolene får straff av Staten (for eksempel bot og/eller erstatningsplikt)

I 2015 hoppet hunden Bob på noen mennesker slik at de falt og slo seg ingen av dem ble alvorlig skadet og ingen av dem døde. 2 år etterpå ble Bob dømt til døden i Borgarting Tingrett. Så ble saken anket til Borgarting Lagmannsrett. Også i Lagmannretten ble Bob dømt til døden. Så ble saken anket i Høyesteretten. Også i Høyesteretten ble Bob dødsdømt. Dette er brudd på dyrs rettigheter. Vi krever at både Borgarting Tingrett og Borgarting Lagmannsrett og Høyesterett gjør om på dommen og gir Bob en milderer straff (for eksempel båndtvang i en viss periode). TORTUR OG/ELLER PISK REGNES IKKE SOM MILDERE STRAFF og at Staten gir både Borgarting Tingrett og Borgarting Lagmannsrett og Høyesteretten straff (for eksempel bot og/eller erstatningsplikt). Din underskrift kan redde hunden Bob.

Sigurjon Bjarni Sveinsson    Kontakt personen bak underskriftskampanjen