Ikke fjern momsfritaket for alternativ/komplementær behandling!

Vi er mange som benytter oss av naturmedisinske og alternative behandlingsformer fordi det fremmer livskvaliteten, er komplementært til annen behandling og gjør det mulig å stå i jobb til tross for helseplager. Derfor krever vi at MVA-fritaket for alternativ behandling beholdes!

Behandling hos autorisert helsepersonell som utfører alternative/komplementære behandlingsformer er i dag unntatt fra merverdiavgift. Dette fritaket gjelder også hos terapeuter som står i registeret for utøvere av alternativ behandling. Vi mener at mange slike behandlingsformer er helsefremmende og virker forebyggende. Noen av metodene er gode mot kroniske helseproblemer som helsevesenet ikke har fullgode behandlingstilbud for. Derfor sparer de mange enkeltpersoner for lidelser, avlaster det offentlige helsevesenet og samfunnet slipper store utgifter. Et tillegg i prisen på 25% vil føre til at det kan bli vanskelig for mange som trenger det å fortsette å benytte seg av de komplementære behandlingstilbudene. Behandling som kan være det som gjør forskjellen for at mange mennesker kan stå i livene sine og bli i jobbene sine. Derfor krever vi at MVA-fritaket for alternativ behandling beholdes inntil bedre støtteordninger er på plass.

logotre.jpg

På vanlige underskriftslister er det pr. 21.12.18 samlet inn 158 underskrifter

Vi vet at mange underskriftslister ligger ute, fint om dere ikke samler disse opp men sender de inn etterhvert som de er utfyllte.

Flere har gitt beskjed om at det er vanskelig å komme seg igjennom roboten som sjekker at vi er mennesker før signering på dette nettstedet. Vi har varslet nettstedet om dette, men kan dessverre selv ikke gjøre noe med dette.

Informasjon om kampanjen og vanlige underskriftslister: www.mvafribehandling.no

Fyll inn skjemaet under for å signere på denne underskriftskampanjen, som er opprettet av mvafribehandling.no. Forfatteren av underskriftskampanjen vil se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.