Møtested for motorsyklister ved Karl Johan, for Ikke Oslo folk!

I flere år har MC-folket parkert langs Karl Johansgate, til glede for Oslos borgere og besøkende. Da gaten ble stengt begynte man å parkere i den nå avsperrede gaten (Roald Amundsensgate) som nå er parkområdet. Motorsyklistene er ikke til sjenanse for noen. Det prates og drikkes kaffe med likesinnede og forbipasserende. Turistene tar bilder og gir uttrykk for at det er flott med motorsykler i byen. Eldre mennesker tar kontakt for å fortelle om sine dager på MC. Enkelte lar forbipasserende barn sitte på syklene mens foreldrene tar bilder. I dag ble de som sto der jaget og noen fikk bøter. Parkering der, på tross av forbudsskilt, har ikke vært reagert på tidligere, senest for noen dager siden var Oslopolitiets motorsyklister også på plass og så ut til å sette pris på felleskapet. Disse menneskene er ikke kriminelle, vi vil bare ha et sted å møtes i sentrum. Motorsyklister blir jaget fra sted til sted uten noen tydelig begrunnelse. Vi blir behandlet som uønskede elementer i byen. Motorsyklister er en berikelse og en ressurs for byen. MC-folket engasjerer seg i saker som angår oss alle som for eksempel Parade mot mobbing tidligere i sommer. Jeg vil påstå at MC-folket gjør Karl Johan tryggere og hyggeligere. Byen vår kan ikke bli så strømlinjeformet at det ikke er plass til alle. Jeg oppfordrer Oslo kommune til å åpne denne lille gatestubben for MC-folket, eventuelt legge tilrette for at man kan parkere, og gjerne drikke kaffe et annet sted i Oslo sentrum. Sesongen er kort her i landet, jeg håper vi kan få nyte litt av den i Oslo sentrum.

Dette oppropet er for alle i hele Norge, og som reiser på besøk til byen!