la Tobias Andre få komme hjem

VI er en haug med mammaer på facebook som startet som gravide sammen inne på en gruppe der vi snakket om alt på godt og ondt. Vi delte bekymringer og gleder, og som alle våre fødsler nærmet seg delte vi babybilder, sorger og gleder da også. Vi er bare blitt flere og fler der inne, men med stor sorg for oss alle og spessielt for Mammaen og Pappaen til Tobias Andre er sorgen størst, da han er blitt revet bort fra hjem og plassert hos fremmede. Vi alle på gruppen har fått lese vedtaket til Foreldrene hans og grunnlaget for at babyen dems skulle bli plassert i beredskapshjem er ikke tilstede i dette tilfellet. Vi andre mammaer sitter igjen med et stort AAAAHHHH og skjønner ingen ting, og syns dette er forferdelig og ikke minst urettferdig at dem skulle ende opp med frarøvelsen av å få være med sønnen sin hver dag. Vi er Mammaer der inne som er førstegangs og fleregangsfødende og som førstegangsmamma skal masse læres og opplæres, de fikk ingen opplæring men bare ble frarøvet retten til å bli opplært.

Mammaen til Tobias Andre har alltid fortalt oss ting på gruppen som har vært 100 % ærlige, hvordan vi kan vite dette: jo fordi man sitter ikke å forteller ting til andre som man normalt skammer seg over om det ikke er sant. Vi andre på gruppa stoler på henne og vet at hun har fortalt oss ting der inne i all fortrolighet, hun har spurt om råd og tips om hvordan ting skal gjøres som førstegangsmamma, og vi har alle delt med henne det vi selv har ærfart eller fått høre av Norges Helsevesen. Og om straffen dems er å miste samværet med sønnen sin vil jo i bunn og grunnen dette bety at vi som delte råd og erfaringer med henne har gitt henne feil informasjon, både oss mammaer og helsevesnet i Norge.

Vi mener at Foreldrene til Tobias ikke skal måtte lide for dette og få en sjangse til å prøve å ta seg av han selv og at de skulle heller fått opplæring i hvordan man skal ta seg av babyer, og for å være helt ærlig så er det ingen fasit på hvordan man skal ta seg av en baby, ja det er masse ting man må gjøre for å passe et barn, men alle babyer er forskjellige, men noe alle babyer trenger som er likt er: Kjærlighet, Tørr Bleie, Mat, Søvn, Klær, Omsorg, Foreldre, kroppsvask, Sykdomspleie, osv. Alt dette har foreldrene hans gitt han, men i et svakt øyeblikk var ikke alt som det så ut til når Helsesøster kom på besøk hjemme hos de, da de hadde hatt våken netter med sønnen sin, helsesøster var på visitter hos de, noe som de selv hadde sagt ja til å være med på, for å sikre at sønnen dems skulle få det beste fra dem.

Selv som trebarns mamma vet jeg at nyfødte ikke sover når vi ønsker dette og spiser når vi regner med at de er sultne, de sover når de selv vil og de spiser når de selv er sultne. vi må bare sove når de sover og spise etter dem har spist. noe som tydelig vis ikke alle mener er riktig. fordi Foreldrene til tobias andre fikk merke dette på den harde måten at man skal ikke sove til langt på dag selv om babyen har vært våken hele natten og skreket, og man skal virkelig følge med på klokken fordi mat skal barn ha til punkt og prikke hver gang.

Jeg kan selv med hånden på hjerte si at mine barn har alltid sagt i fra hver gang de er sultne og trøtte, og om jeg skulle nekte de mat når de ber om det før klokka tilsier det eller avbryte søvnen dems når de først har sovnet fordi da må de spise, så hadde mine barn for lengst bodd borte fra oss. vi har selv hatt barn med kolikk og de har skreket hele natten og da er ikke det første mann tenker på når babyen først sovner: nå skal vi vaske og nå må vi rydde huset. Det man da gjør er å legge seg til å sove sammen med barnet sånn at man er klar for neste våkennatt. Foreldrene til Tobias lå ikke å dro seg til langt på dag heller, men de sov utover morgnen for å ta igjen tapt søvn,  dette ble slått hardt ned på. Tenk dere selv om dere ikke skulle få vile ut etter å aldri få sove. Det viktigste for oss som foreldre er jo å få nok søvn og mat selv for å gi barnet det, det trenger, så det eneste de har gjort feil er å være veldig gode foreldre for sønnen sin, og det  fulgte da selvfølgelig ikke barneværnets reglement. At Norge skal ha så strenge regler at foreldrene heller skal skrante og ikke fungere for barna sine er noe tøys mener vi, barn bør få ha foreldre som er der for de og gir dem det de trenger. Noe Tobias's foreldre gjorde helt frem til han ble plassert utenfor hjemmet sitt. De får nå bare treffe han 3 ganger i løpet av to uker og i opptil 2 timer hver gang.

som mor selv kunne jeg aldri tenke tanken uten å bli gråtkvalt å ikke skulle få se mine barn hver dag, ikke få plukke de opp og trøste de når de gråt. Tobias Andre har ikke fått være daglig med sine foreldre siden den 10.01.13. Tenk dere selv å ikke få denne tiden med deres barn, Tobias Andre ble på tidspunktet han ble plassert utenfor sitt hjem ammet av sin mor, noe de begge nå er blitt frarøvet. Mammaen hans prøvde lenge å opprettholde melkeproduksjonen men pga av alt stresset rundt situasjonen og ikke få være med sønnen sin, mistet hun melken. Morsmelk er full av viktige vitaminer og antistoffer som hjelper barn å holde seg friske, de legger på seg sunn vekt og det er ikke for noen grunn at de sier at bryst er best. Bryst er best så lenge man kan gi bryst, og dette kunne mammaen til Tobias helt til de mistet han.

Vi som kjenner foreldrene til Tobias Andre har startet denne gruppen og håper dere vil være med å støtte dem i kampen om å få tilbake sønnen sin.

I kampen for at de skal få tilbake sønnen sin vil vi ikke skrive noe som vi selv har fått lese fra vedtaket da dette vil røve dem fra privatlivet men vi har skrevet ned hvordan vi har opplevd mammaen til Tobias Andre og hun er en fantastisk mamma til gutten sin.

så til dere andre som vil være med å støtte Tobias Andre i å komme hjem, vær med på oppropet.

Tobias André ble født den 12.11.2012. Og har vært frarøvet daglig omsorg fra sine foreldre siden 10.01.13. Før dere dømmer de for å ikke ha fått lese vedtaket dems, gi meg heller en meld her så kan jeg vidrebringe etterspørselen deres. De deler mer en gjerne, men dere selv ville vel ikke delt livshistorien deres med folk som allerede tror man lyver. Denne er for å hjelpe Tobias hjem ikke for dere å slenge med leppa.

Vedlegget:

Satt inn fra <http://www.opprop.net/?page=editPetition&id=45550>