La Monire få bli i Norge

Monire Ramezani er ei dame på 25 som har vært en aktivist mot den islamiske regimen i Iran. Hun har gjort mange farlige oppdrag og rekrutert flere personer til å være med på bevegelsen. Hun har vært sympatisør av partiet komala og har gjort mange oppdrag for dem. Etter at noen tysta på henne så ble hun ettersøkt av iranske myndigheter! Hun klarte å få hjelp til å rømme til Irak der partiets base befinner seg. Hun har vært aktiv der i 2 år og etter at hun ble forsøkt bortført så innså hun at hun måtte komme seg langt vekk. Etter en tragisk reise så har hun klart å komme seg til Norge, utmattet og meget psykisk belastet! Hun fikk en asylinterviju sammen med en tolk som har oversettet mye feil og har fått oppført mye uriktig på søknaden hennes. Hun fikk aldri lese rapporten på eget språk og viste ikke om de feilene (for å bemerke så er det latterlige feil hvor alle ville skjønt at det er en komunikasjonssvikt). Etter 6 år med flere avslag og med store prtiledere som vitne i rettsaken hennes så tror ikke norske myndigheter på henne! Det eneste hun tenker på er å ta selvmord ( det har hun forsøkt før og ble fort oppdaget) enn å havne i Iranske myndigheters hender. For da vil hun nok bli torturert på alle tenkelige måter. Hun har ingen steder å bo i. Bor hos andre foreløbig. Har ikke rett til opphold eller jobb. Og det eneste hun tenker på er å gjøre slutt på livet da hun ikke har krav på noenting. Nå spør jeg dere kan vi hjelpe Monire med å få opphold?