Nå må KS stå opp for sykepleierene i kommunen

Nå er det på tide at vi roper ut!

Det er på tide at vi får lønn for den jobben vi gjør innen den kommunale sektoren. Vi krever at vi på lik linje skal få betalt  for den jobbe vi gjør, både i form av lønn, tillegg og for å stå i risiko for smitte av covid 19. Vi behandles som annenrangs sykepleiere slik det er nå.

Vi kan nekte å jobbe overtid, og ja det er vanskelig å forlate jobb når det koker rundt deg og det egentlig burde ha vært flere på jobb - men er det vår jobb å ha nok folk på jobb? Nei, vi har familie, barn, ett privatliv. Vi er ikke bare sykepleiere, vi er også privatpersoner.

Det er hyklerisk at KS uttaler at de ikke kan inngå en avtale med en arbeidsgruppe, når vi vet at legene fikk en avtale ifht covid19. De nekter å uttale mer enn at det er gjort en avtale om lønnsforhandlinger til høsten.

KS mangler innsikt i hvor kritisk sykepleierfaget er både iunder pandemier og generelt i arbeidshverdagen. De må tenke litt mer langsiktig, vi må få rekruttert flere sykepleiere til kommunen. Men hvordan skal vi klare det, når vilkårene er stusselige i forhold til Staten. Når de som har siste ordet ikke virker til å bry seg nevneverdig om våre krav - om vår arbeidshverdag - om vår helse.

Skal vi godta dette? Er det KS vi skal ha tillit til? Nei, de fortjener ikke tillit!

Det er på tide vi gjør noe, slik at KS får øynene opp for ansvaret vi påtar oss i jobben vår, hvor mye vi stiller opp når det gjelder og hva dette koster oss. Turnusarbeid er ikke helsefremmende og det er ikke familievennlig.Nå er det på tide at KS gjør tilltak!

Nå har vi har vært stille lenge nok! (Hadde dette vært et mannsdominert yrke, så ville dette aldri ha vært en sak i 2020.

Det er laget en FB side med samme navnet.

Er du enig? Eller støtter oss i kommune sektoren? Så signer dette oppropet!

Ved å signere gir jeg Tonje K fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.