Kommunalt tyveri av privat eiendom kr.7- pr, kvadratmeter

Synes det er min plikt å opplyse om hva som foregår i vårt rike Norge i år 2014 , da jeg vet at jeg ikke er alene om å oppleve dette .

Saken er at mine søsken og meg arvet eiendom på ca . 6 mål ved Lille Nesttunvann , dette er fine boligtomter med fin utsikt over vannet og to minutter å gå til Nesttun torg og sentrum , ideelt for eldre må dette være . Vil også presisere at det er skriverier om at DET MANGLER BYGGETOMTER I DETTE OMRÅDET .

Men kommunen har regulert dette til grøntområde og vil ha gang og sykkelsti langs vannet  ( men her er plass til både sykkelsti og bebyggelse av feks rekkehus .!! )  Og prisen de vil betale for dette området som er verd ca. 3.5 mill.........er som et hån ...nemlig NKr . 7.- pr kvadratmeter !!!!!! Går dette an i år 2014 ?? Man kan ikke kjøpe en skillingsbolle for denne prisen ! Det er realiteten .

Folk som blir berørt av bygging av bybanen blir tilgodesett med millioner , hva er forskjellen ??? Er ikke JORD ..JORD ???

Vi har advokat , men han sier vi kan risikere kommunen bare ekspropierer om vi ikke godtar prisen ........ slik regelverket er .......og i stedet kan gå ned i kr.4 , pr Km2 .

Jeg føler det som TYVERI , et hån , som om jeg blir spyttet i ansiktet rett og slett ......... Hva får man for kr, 7 . - i dagens samfunn ???

Jeg håper på støtte og underskrifter i protest mot dette .

Med vennlig og frustrert hilsen

Ragnhild Tvedt