Klage på at massemedier og NRK ikke dekte Nei til ACER demonstrasjonen

Undertegnede klager herved på at norske massemedier ikke tilstrekkelig har dekt Nei til ACER demonstrasjonen utenfor Stortinget den 19. Mars 2018.

Dette gjelder de fleste store massemedier i norge, men spesielt NRK, som er bundet av paragrafer:

§ 12 NRK skal ha som formål å oppfylle demokratiske, sosiale og kulturelle behov i samfunnet.
§ 13 NRK skal ivareta ytringsfrihet og ytringsvilkår for borgerne. NRK skal være redaksjonelt uavhengig og være balansert over tid. NRK skal bidra til å fremme den offentlige samtalen og medvirke til at hele befolkningen får tilstrekkelig informasjon til å kunne være aktivt med i demokratiske prosesser.

Undertegnede er enig i at NRK ikke har ivaretatt sine forpliktelser i forbindelse med demonstrasjonen 19. Mars 2018

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.